چیدمان نشیمن به سبک سنتی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما باید با الهام از چیدمان سنتی بتوانید فضایی آرام و دنج همراه با تلفیقی از رنگ‌های شاد را خلق کنید.
چیدمان سنتی نشیمن

چیدمان اتاق سنتی ایرانی مانند دیگر سبک‎‌های دکوراسیون داخلی نیازمند رعایت یک سری اصولی اولیه طراحی داخلی است. شما باید با الهام از چیدمان سنتی بتوانید فضایی آرام و دنج همراه با تلفیقی از رنگ‌های شاد را برای خود و خانوادتان خلق کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی اصول چیدمان سنتی نشیمن می‌پردازیم.

پشتی در دکوراسیون خانه ایرانی

اگر به دنبال این هستید که یک منزل ایرانی گرم و دلنشین با فضای دعوت کننده داشته باشید، می‌توانید از سنت ایرانی‌ها در چیدمان فضای نشیمن استفاده کنید.

ایرانی‌ها در قدیم برای دورهم نشستن و ایجاد فضایی راحت، از پشتی استفاده می‌کردند. این پشتی‌ها معمولا در کنار یکدیگر و روی یک تشک بزرگ قرار می گرفتند که یک فضای یکپارچه و صمیمی ایجاد می‌کردند.

پشتی در دکوراسیون خانه ایرانی

حوض در دکوراسیون خانه ایرانی

حوض یکی دیگر از عناصر تشکیل دهنده معماری خانه‌های سنتی ایران است که تقریبا در همه منازل قدیمی با شکل و اندازه‌های متفاوت وجود داشته است.

حوض‌ها عنصری به نام آب را در بر می‌گیرند که نماد پاکی و شفافیت است. امروزه هم خانه‌هایی دارای حوض‌های کوچکی در حیاط یا فضای داخلی خود هستند. حوض‌ها معمولا در نزدیکی فضای نشیمنی که در نظر گرفته شده، قرار می‌گیرند.

فرش

فرش ایرانی، به قدری زیبا و محبوب است که آوازه شهرت و جادوی رنگ‌ها و طرح‌هایش تا آن سوی دنیا نیز پیش رفته و همه را مشتاق کرده تا منازل خود را با این پوشش زیبا، رنگین و گرم نمایند. فرش به فضا حس دعوت‌کنندگی و صمیمیت می‌دهد.

فرش‌های ایرانی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با هر دکوراسیون و مبلمانی که داشته باشید، هماهنگ خواهند بود.

فرش دکوراسیون سنتی

نکات بیشتر در مورد کاربرد فرش در دکوراسیون را در مطلب نکات استفاده از فرش در دکوراسیون بخوانید.

رنگ

رنگ، از جمله خصوصیات بارز خانه‌های ایرانی است. منازل ایرانی همیشه با رنگ‌های متنوعی آراسته می‌شوند. در چیدمان سنتی نشیمن،  هر گوشه‌ای رنگ و لعاب مخصوص به خودش را دارد. رنگ‌هایی که در فضای خانه‌های ایرانی بیشتر به چشم می‌خورند، لاکی، فیروزه‌ای، قهوه‌ای و رنگ‌های گرم هستند. فضای داخلی منازل ایرانی با کمک گرفتن از خصوصیات همین رنگ‌های گرم و دعوت کننده است که تا این حد خودمانی و صمیمی به‌نظر می‌رسد.

دکوراسیون نشیمن سنتی

ظروف در دکوراسیون خانه ایرانی

ظروف سفالی، مسی و چینی با این که جزو دکوراسیون منزل ایرانی بشمار نمی‌روند، در چیدمان آن نقش مهمی دارند. تقریبا همه خانم‌های ایرانی، ظروف زیبا و دکوری مختلفی دارند که دغدغه آن‌ها پیدا کردن فضای مناسبی برای قرار دادن و چیدمان مناسب ظروف است.

ظروفی با طرح های سنتی و اصیل ایرانی، می‌توانند رنگ و لعاب یک فضای ایرانی را به تمام معنا به محیط منزل شما القا کنند.

کوسن در دکوراسیون خانه ایرانی

کوسن‌ها هم از از دیگر عناصری هستند که می‌توانید برای بخشیدن حال و هوای سنتی به منزل خود از آن‌ها استفاده کنید. کوسن‌های مختلفی با طرح‌های سنتی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با انواع رنگ‌ها و حتی مبلمان مدرن و امروزی ست کرد.

چیدمان نشیمن سنتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه نوع نورپردازی مناسب پذیرایی است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…