خواص بی‌نظیر تخم بلدرچین

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B۱۲ و ۱۵ برابر ویتامین B۲ دارد. هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است.
خواص تخم بلدرچین

در کشورهای مختلف گونه‌های مختلف بلدرچین را پرورش می‌دهند تا از تخم و گوشت آن استفاده کنند. شما هم احتمالا به بسته‌های تخم بلدرچین که در فروشگاه‌ها در کنار تخم‌مرغ‌ها قرار دارد دقت کرده‌اید اما شاید از خواص فوق‌العاده تخم این پرنده چیزی ندانید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با خواص تخم بلدرچین برای سلامت بدن آشنا کنیم.

خواص تخم بلدرچین

تقویت بینایی

خوردن تخم بلدرچین به دلیل وجود مقدار چشمگیری ویتامین A در سلامت چشم و کمک به بینایی موثر است. فعالیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین A می‌تواند به کاهش بروز لکه‌ی زرد (شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن)، پیشگیری از آب مروارید و بهتر دیدن کمک کند.

سلامت قلب

مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید در تخم بلدرچین وجود دارد. این چربی‌ها برای سلامت قلب مفید است. البته به دلیل وجود مقداری از اسیدهای چرب اشباع در تخم بلدرچین، این غذای مفید برای بیماران مبتلا به کلسترول بالا توصیه نمی‌شود.

تحریک رشد

تخم بلدرچین مانند تخم‌مرغ یکی از منابع پروتئین‌ است. پروتئین‌ها در بدن به تشکیل و ترمیم سلول‌ها، بافت‌ها، عضلات، استخوان‌ها و رگ‌های خونی کمک می‌کنند. میزان زیاد پروتئین تخم بلدرچین می‌تواند رشد طبیعی و سالم بدن را تضمین کند.

فواید تخم بلدرچین

کاهش فشار خون

وجود پتاسیم در تخم بلدرچین باعث پایین آوردن فشار خون می‌شود، زیرا این ماده معدنی توانایی اتساع عروق را داشته و فشار و تنش را از عروق خونی دور می‌کند. میزان پتاسیم تخم بلدرچین از پتاسیم موجود در تخم‌مرغ بیشتر است.

پاک‌سازی بدن

براساس مطالعات، افزودن تخم بلدرچین به رژیم غذایی‌ می‌تواند به سم‌زدایی بدن کمک کند و اندازه‌ سنگ کلیه و سنگ مثانه را کاهش بدهد.

پیشگیری از بیماری‌ها

ما همیشه در حال نبرد با رادیکال‌های آزادی هستیم که موجب بروز سرطان و بیماری‌های مزمن می‌شوند. تخم بلدرچین محتوی مقادیر چشمگیری از ویتامین C و A بوده که اثر رادیکال های آزاد را خنثی و به حفظ سلامت‌ کمک می‌کند.

درمان حساسیت

تخم بلدرچین سرشار از پروتئینی به‌نام اووموکوئید بوده که به‌عنوان یک ماده‌ ضدحساسیت طبیعی در بدن عمل می‌کند. بنابراین اگر از گرفتگی بینی، التهابات یا سایر علائم واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برید، تخم بلدرچین می‌تواند به حل مشکل‌تان کمک کند.

افزایش سطح انرژی

انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در تخم بلدرچین و مقدار ۶ گرم پروتئین در هر وعده‌ آن، تخم بلدرچین را به غذایی مناسب برای افزایش انرژی و بهبود خلق‌وخو در اول صبح تبدیل کرده است. بنابراین خوردن تخم بلدرچین برای کسانی که برای افزایش انرژی به کافئین یا سایر محرک‌ها وابسته‌اند، توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا باید غذای ارگانیک بخوریم؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  2. مجتبی

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی گرم و صمیمی شما کاربر مهربان.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…