با بادام زمینی لاغر شوید!

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادام زمینی از آن دسته تنقلات خوشمزه و پرطرفداری است که اتفاقا مغذی و مفید هم هست. این مغز خوش‌طعم از گیاهان بومی آمریکای‌ جنوبی است و می‌توان آن را در گروه آجیل‌ها طبقه‌بندی کرد.
خواص بادام زمینی برای لاغری

خواص بادام زمینی با خاصیت‌های گردو و بادام هم‌تراز است. این آجیل خوش‌طعم و ارزان منبع عالی منگنز، فیبر، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. شاید باور نکنید که مصرف بادام زمینی برای لاغر شدن به شما کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص بادام ‏زمینی برای لاغری ‏آشنا می‌کنیم. ‏

خواص بادام زمینی برای لاغری

افزایش سوخت و ساز بدن

مصرف بادام زمینی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه بدن برای تامین انرژی ‏مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده استفاده می‌کند. بطور کلی مواد غذایی که ‏موجب افزایش متابولیسم بدن شوند، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای کاهش وزن ‏هستند.

‎هضم بهتر غذا

بادام زمینی سرشار از فیبر گیاهی است که باعث بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش ‏می‌شود. این فیبر فراوان کار روده‌ها را تسهیل و به دفع مناسب مواد ‏غذایی از بدن کمک می‌کند. یبوست یکی از علت‌های اضافه وزن ‏و چاقی است.

‎چربی‌سوزی

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که بادام زمینی یکی از گزینه‌های مفید چربی‌سوز و منبع عالی پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. همچنین در ساخت عضله و از بین بردن چربی ‏شکمی نقش موثری دارد.

لاغری با بادام زمینی

کاهش اشتها

مصرف روزانه بادام زمینی و فراورده‌های آن مانند کره بادام زمینی، به احساس سیری ‏و کاهش اشتها در طول روز کمک می‌کند. همین احساس سیری مانع از پرخوری که علت ‏اصلی چاق شدن است می‌شود. به طور کلی وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری ‏می‌کنید، احتمال اینکه تصمیم‌های بد غذایی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد.

دفع سموم بدن

تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود. مطالعات نشان داده است که ‏بعد از خوردن دانه‌های گیاهی، مقدار چربی که از طریق مدفوع دفع می‌شود بین ۵ تا ۲۰ درصد ‏افزایش می‌یابد. ‏‎ ‎

میان‌وعده مفید

ارزش غذایی بالا و خواص فراوان بادام زمینی آن را به یک میان وعده سالم تبدیل کرده است. مصرف متعادل بادام زمینی به عنوان میان وعده (۳۰ عدد بادام زمینی در طول ‏روز) به همراه ورزش سبک، می‌تواند لاغری و کاهش وزن دائمی را به همراه داشته باشد.

نکته مهم

توجه داشته باشید زیاده‌روی در مصرف بادام زمینی نیز می‌تواند باعث افزایش ‏وزن‌تان شود. همچنین تمرکز بر روی یک گروه غذایی خاص می‌تواند شما را از مواد لازم برای بدن که ‏در گروه‌های دیگر غذایی موجود است محروم کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرچه می‌خواهید بخورید اما چاق نشوید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…