پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی و قارچ

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این پیتزا کمی ناشناخته است اما بسیار خوش‌طعم است و زمانی که امتحانش کنید قطعا به یکی از پیتزاهای محبوب شما تبدیل خواهد شد.
پیتزا سوسیس

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه پیتزا سوسیس، یک پیتزای ساده و سریع را به شما آموزش دهیم که بسیار هم خوشمزه است. پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی یک پیتزای متفاوت و حاضری است که آماده شدن آن کمتر از نیم ساعت وقت‌ شما را می‌گیرد. تنها کافی است قارچ، پیاز و سوسیس گوشت یا سوسیس مرغ دلخواهتان را به صورت جداگانه تفت دهید و روی نان پیتزای آماده بریزید و داخل فر قرار دهید. برای تهیه این پیتزا به جای سوسیس می‌توانید از گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید. به جای نان پیتزای آماده هم می‌توانید خمیر پیتزا را خودتان همانطور که در مطلب طرز تهیه پیتزا شیکاگو آموزش داده‌ایم، تهیه کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی و قارچ

  • نان پیتزا آماده ۲ عدد
  • پیاز خلال شده نصف فنجان
  • فلفل سبز خرد شده نصف فنجان
  • پنیر موزارلا ۲ فنجان
  • سوسیس گوشت ۳۰۰ گرم
  • قارچ خرد شده نصف فنجان
  • سس مارینارا نصف فنجان
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی

مرحله اول

برای شروع ابتدا یک عدد پیاز متوسط را به صورت خلالی خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و کره را داخل قابلمه روی حرارت متوسط ذوب کنید. پیاز را داخل قابلمه ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شده و کمی کاراملی و قهوه‌ای شوند. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان برای تفت دادن پیاز کافی است. در این مدت هر از چندگاهی آن‌ها را هم بزنید تا یکدست کاراملی شوند. پیازهای کاراملی شده را داخل یک کاسه ریخته و کنار قرار دهید.

مرحله دوم

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سوسیس گوشت را به صورت حلقه‌ای برش دهید و داخل همان تابه‌ای که پیاز را کاراملی کردید، با حرارت متوسط تفت دهید تا سوسیس پخته و سرخ شود. حدود پنج تا هشت دقیقه زمان کافی است.

مرحله سوم

قارچ‌ها را شسته و به صورت حلقه‌ای برش دهید. سپس آن‌ها را روی حرارت قرار دهید تا پخته شده و آب قارچ تبخیر شود. برای پختن قارچ می‌توانید از مقدار کمی زردچوبه و آبلیمو هم برای مزه‌دار شدنش استفاده کنید.

مرحله چهارم

قالب پیتزا را کمی با روغن یا کره چرب کنید. نان پیتزا را داخل قالب قرار دهید. روی نان پیتزا چند قاشق سس مارینارا بریزید و پخش کنید. سوسیس‌های سرخ شده و پیاز کاراملی را روی نان پیتزا قرار دهید و روی آن‌ها را با پنیر موزارلای خرد شده و پنیر پیتزا بپوشانید.
قالب را به مدت۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر روی آن حباب دار شده و لبه‌های نان طلایی‌ رنگ شوند. سپس پیتزا را از فر خارج کرده و برش بزنید. صبر کنید تا پیتزا سوسیس شما کمی خنک شود سپس باسس تند نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پیتزا فوری، ساده و خوشمزه را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    به به 😋😋😋

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

      با سپاس از شما کاربر گرامی عزیز.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…