چه نوع نورپردازی مناسب پذیرایی است؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نورپردازی در سالن پذیرایی به درستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم می‌آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می‌رسد.
روش‌ های نورپردازی پذیرایی

برای آشنایی با نورپردازی پذیرایی، بهتر است که با اهمیت این فضا نسبت به دیگر فضاها آشنا شوید. نورپردازی پذیرایی به انواع مختلفی از نور نیاز دارد. همچنین گزینه‌های بسیاری در مقابل شما هست. در این مطلب از مجله دلتا به به بررسی روش‌ های نورپردازی پذیرایی می‌پردازیم.

نورپردازی پذیرایی؛ روشنایی اصلی

اولین و مهم‌ترین مرحله در نورپردازی پذیرایی، چگونگی استفاده از فضا است. از مطالعه تا ایجاد آرامش، نورپردازی خود را تنظیم کنید. به این کار، نورپردازی پذیرایی اصلی گفته می‌شود.

برای مثال وقتی تلویزیون تماشا می‌کنید، نورپردازی شما نباید با این امر مغایرت داشته باشد. تابش خیره کننده و متمرکز می‌تواند از انواع منابع روشنایی مانند لامپ‌های رومیزی، چراغ‌های روشنایی روی صفحه نمایش و حتی پنجره‌ها ناشی شود. برای این کار می‌توانید یک نوار ساده ال ای دی را در پشت تلویزیون نصب کنید.

برای آشنایی با دکوراسیون دیوار تلویزیون مطلب دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را بخوانید.

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی پذیرایی؛ روشنایی مکمل

بعد از انتخاب نورپردازی پذیرایی برای فعالیت‌های اصلی اتاق پذیرایی، مرحله بعدی نورپردازی مکمل است. نورپردازی مکمل، آثار هنری و ویژگی‌های معماری موجود در فضا را برجسته می‌کند. برای مثال این نوع نورپردازی برای نمایش بهتر تابلوهای روی دیوار و تصاویر شما بسیار مناسب هستند.

ممکن است در حال ساختن یک اتاق پذیرایی در طبقه بالای خانه باشید (خانه دوبلکس) و یا برنامه ریزی جدیدی را برای اصلاح و تغییر دکوراسیون آن داشته باشید. بهتر است نورپردازی که قابل تنظیم است را بکار ببرید.

نورپردازی پذیرایی در دکوراسیون

 

انواع مختلفی از راه حل‌های نورپردازی پذیرایی مکمل وجود دارد. اگر از نورپردازی پذیرایی مکمل بر روی مجسمه، گیاه یا سایر قطعه‌ها یا اجسام سه بعدی استفاده می‌کنید، چراغ‌های روشنایی یا چراغ‌های فرو رفته در کف را برای این کار در نظر بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با نورپردازی خانه مطلب بهترین ایده برای نورپردازی خانه را بخوانید.

نورپردازی پذیرایی؛ نورپردازی محیطی

پس از مشخص کردن نورپردازی پذیرایی به صورت اصلی و روشنایی مکمل، آخرین مرحله اضافه کردن روشنایی و نورپردازی محیطی برای پر کردن شکاف‌ها و خلاهای حاصل از دو نورپردازی دیگر و تنظیم نور اتاق پذیرایی است.

نورپردازی به صورت چراغ‌های رو به پایین بسیار مناسب است. اگر امکان نصب آن‌ها را دارید، چراغ‌های کم نور انتخابی عالی هستند. از پوشاندن سقف با مجموعه‌ای از چراغ‌های رو به پایین در یک الگوی یکنواخت خودداری کنید.

نورپردازی پذیرایی؛ نورپردازی محیطی

یکی از جدیدترین روش‌ های نورپردازی پذیرایی، نورپردازی رو به پایین است. نورپردازی پذیرایی با ساختار خطی به کمک چراغ‌های ال ای دی است. خطوط تمیز از چنین نوری، بدون تابش خیره کننده بوده و به راحتی در چندین صفحه، در دیوار یا سقف نصب می‌شود و ظاهری عالی برای یک اتاق پذیرایی معاصر ارائه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با اقداماتی ساده خانه خود را زیبا و شیک کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. لیلا

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

    اصلی مکمل محیطی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۸ ب٫ظ

      از همراهی مهربانانه شما سپاس گزارم.
      از اطلاعات کاربردی شما و بازخوردتون تشکر می کنم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…