با ریزش مو خداحافظی کنید!

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه به دلیل اهمیت بالای ظاهر افراد، همه بر آنند که ظاهری زیبا و آراسته و بدون کم و کاستی‌ها داشته باشند.
جلوگیری از ریزش مو

یکی از مشکلاتی که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ریزش مو است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. درمان‌های متفاوتی برای ریزش مو وجود دارند اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. برای شناخت راه‌های جلوگیری از ریزش مو با این مطلب از مجله دلتا همراه شوید.

دلایل ریزش مو

ریزش مو اغلب همراه با احساس عدم‌ امنیت و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است. بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ ظاهری نیست. برخی از دلایل ریزش مو عبارتند از:

  • استرس
  • بارداری
  • ژنتیک
  •  عفونت‌های شدید (مثل کرونا)
  • کمبود مواد مغذی
  • بالا رفتن سن

چه باید کرد؟

موهایتان را هر روز نشویید

اگر هر روز از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید، خیلی زود پوست سرتان بیش از حد خشک شده و ریشه موهایتان سست می‌شود. شامپو کردن موها بسته به نوع مو دو تا سه بار در هفته کفایت می‌کند.

محصولات زیبایی مضر مصرف نکنید

بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی که برای مو استفاده می‌شوند، به دلیل داشتن مواد شیمیایی مانند الکل برای مو مضر هستند. هنگام خرید ماسک مو یا لوازم مشابه، به ترکیبات آنها دقت کنید.

موهای خیس را شانه نکنید

وقتی مو خیس است، در ضعیف ترین حالت قرار دارد. بنابراین از شانه زدن موهای خیس اجتناب کنید. اگر مجبور شدید موی خیس را شانه کنید، ابتدا کمی روغن به موها بزنید.

 ریزش مو

بیش از حد موهایتان را شانه نکنید

بخصوص اگر موهای بلندی دارید، از برس زدن موهایتان اجتناب کنید. شانه کردن چندباره مو در روز، باعث شکستن و خرد شدن تارهای مو می‌شود.

کمبود مواد مغذی را برطرف کنید

برای جلوگیری از ریزش مو باید به سراغ مواد خوراکی بروید که از نظر پروتئین، اسید چرب امگا ۳، روی، آهن و ویتامین‌ها غنی باشد. سبزیجات برگی، مغزهای خشکبار، لوبیا و ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهید.

مدام از سشوار استفاده نکنید

قسمت اعظم مو از پروتئین است و حرارت بالا به پروتئین مو آسیب می‌رساند. اگر می‌خواهید موهای خود را حالت دهید، از دستگاه‌های مطمئن استفاده کنید و سری داغ آنها را هر ۱۰ ثانیه جا‌به‌جا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه میوه‌ای برای رشد مو خوب است؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…