اتاق کودک و چیدمان آن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فضای اتاق کودک باید به‌گونه‌ای طراحی شود که باعث شکوفایی و پرورش استعدادهای کودک شود و از انزوا و پرخاشگری او جلوگیری کند.
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک روی روحیه او خیلی تاثیر دارد. استانداردهای خاصی برای طراحی اتاق کودک بکار می‌روند که شاید برخی والدین به آن توجه کمی داشته باشند. ممکن است نحوه دکوراسیون اتاق کودک از نظر اکثر افراد یک امر سلیقه‌ای باشد، اما نمی‌توان استانداردها و اصول طراحی آن را نادیده گرفت. برای آشنایی با نکات طراحی دکوراسیون اتاق کودک با مجله دلتا همراه شوید.

فضای اتاق را خلوت کنید

شلوغ بودن فضای اتاق کودکان روی روحیه آن‌ها تاثیر بدی دارد و آرامش آن‌ها را می‌گیرد. یادتان نرود که اتاق خواب، فضایی برای استراحت و خوابیدن است. اگر دکوراسیون آن بیش از حد شلوغ باشد، عملکرد خود را از دست می‌دهد. بنابراین، تا حد امکان سعی خود را بکار بگیرید تا فضایی که طراحی می کنید، آرامش بخش باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

ایجاد فضایی سالم

باید روی سلامت اتاق نیز حساس باشید. کاغذ دیواری‌های نامناسب باعث می‎‌شوند گرده‌های ریز در فضا پخش شوند. این گرده‌ها برای ریه کودکان مضر هستند. سعی کنید به کیفیت کاغذ دیواری اتاق کودک توجه کنید.

در چیدمان این اتاق از الیاف طبیعی استفاده کنید، زیرا این الیاف باعث ایجاد حساسیت در کودکان نمی شوند. پس ایجاد یک فضای سالم از ایجاد فضایی زیبا مهم‌تر است.

انتخاب رنگ مناسب

در انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک، علاوه بر بکار بردن رنگ‌های شاد سعی داشته باشید بیش‌تر به سراغ تم‌های ملایم‌تر بروید.  رنگ‌های تیره برای اتاق خواب کودکان مناسب نیستند. استفاده از رنگ لیمویی، سبز روشن، آبی آسمانی و دیگر رنگ‌های ملایم برای این فضا مناسب است.

رنگ مناسب اتاق کودک

نور طبیعی

نور طبیعی در طراحی داخلی اتاق کودک خیلی اهمیت دارد. سعی کنید اتاقی را به کودک خود اختصاص دهید که نور مناسبی دارد. شاید بپرسید علت اهمیت نور طبیعی چیست؟ نور طبیعی در رشد بچه‌ها تاثیر خیلی زیادی دارد. انتخاب پرده نیز در این رابطه خیلی مهم است. شما باید پرده اتاق کودک را از میان انواع کرکره انتخاب کنید. با این پرده‌ها می‌توان نور اتاق را راحت تنظیم کرد.

انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش اتاق کودک را بهتر است روشن انتخاب کنید تا فضای اتاق دلباز باشد. این کفپوش باید نرم باشد تا بچه‌ها موقع بازی کردن روی آن آسیب نبینند. همچنین از آن جایی که اکثر کودکان، اتاق خود را کثیف می کنند، بهتر است کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت شتسشو داشته باشند.

اتاق کودک

تخت‌خواب کودک

جدا از نوع تخت‌خوابی که برای بچه‌ها انتخاب می‌کنید، محلی که برای قرار دادن آن در نظر می‌گیرید نیز مهم است. به هیچ وجه، تخت‌خواب را زیر پنجره اتاق نگذارید. در ضمن باید تخت خواب را جایی قرار دهید که از وسایل گرمازا فاصله مناسبی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تابلوهای تزئینی برای زیبایی دیوارها را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…