آیا نابودی زمین واقعیت دارد؟

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای بدست آوردن عمر زمین، زمین شناسان با بررسی لایه‌های مختلف زمین حدس و گمان‌هایی دارند که برخی از آن‌ها تایید شده است. طبق گفته دانشمندان نزدیک به ۴٫۵۴ میلیارد سال از پیدایش زمین می‌گذرد و زندگی بر روی سطح آن در طول یک میلیارد سال پدیدار گشته‌ است.
عمر کره زمین

کره زمین در حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش به وجود آمده است. به علت وجود آب و اکسیژن که برای حیات ضروری‌اند سیاره زمین منحصر به‌فردترین سیاره منظومه شمسی لقب گرفته است. اولین موجودات زنده تقریبا ۳.۸ میلیارد سال قبل حیات خود را در زمین شروع کردند و اولین دایناسورها حدود ۱۵۰ میلیون سال پیش بر روی زمین پا گذاشتند. در ادامه این مطلب از دلتامگ درباره عمر کره زمین صحبت خواهیم کرد.

عمر کره زمین

بر اساس اظهارنظرهای مختلف، قدمت انسان در کره خاکی به چند میلیون سال قبل باز می‌گردد. انسانی که امروزه با استفاده از قدرت تفکر خود توانسته است پیشرفت‌های بسیار زیادی بر روی زمین داشته باشد. زندگی بشر در کره خاکی همیشگی نخواهد بود. بر اساس گفته کارشناسان یک میلیارد سال دیگر حیاتی در کره زمین وجود نخواهد داشت.

هنوز دو میلیارد سال از عمر سیاره زمین باقی مانده است

بر اساس محاسبات یک ستاره شناس، ابتدا گیاهان و جانواران پس از یک میلیارد سال به حیات خود پایان خواهند داد. با پیرتر شدن خورشید، انرژی متصاعد از آن افزایش خواهد یافت. در نتیجه باعث گرم‌تر شدن زمین می‌شود. همچنین کاهش دی اکسید کربن در اتمسفر را به همراه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  بهترین هدایا برای عروس در شب یلدا

باافزایش غلظت دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای دیگر، سرنوشت اقلیمی زمین تغییر خواهد کرد. طبق تحقیقات، زمین ۱.۱میلیارد سال دیگر مثل سیاره ناهید تحت پدیده گازهای گلخانه‌ای قرار می‌گیرد و به یک سیاره داغ تبدیل می‌شود.

محققان این موسسه اعتقاد دارند وقتی خورشید تبدیل به یک غول آتشین می‌شود و اندازه آن ده‌ها برابر افزایش می‌یابد، به مدار زمین نمی‌رسد و تنها سیاره تیر و ناهید را می‌بلعد.

زمان پایان حیات در کره زمین

ارتباط خورشید و پایان عمر کره زمین

اکثر محققان نقطه مشترکی به نام خورشید دارند که ارتباط مستقیم با پایان عمر کره زمین دارد. با گذشت زمان و افزایش حجم خورشید سیاره‌های زیادی نابود خواهند شد.

هر چند انسان در سال‌های گذشته موفق شده است به سیاره‌های دیگر سفر کند، اما هنوز سیاره‌ای جز زمین را برای سکونت پیدا نکرده است. این موضوع می‌تواند زندگی بشر در دوران دور را با خطرات جدی مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…