رازهایی که هیچ‌وقت برملا نمی‌شوند

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رازهایی در جهان وجود دارند که در عین اینکه چندان حساسیت بالایی ندارند اما در میان برخی ملیت‌ها دارای اهمیت هستند برای همین، مثل یک راز باقی مانده‌اند.
چند راز بزرگ جهان

هرچه بیشتر سعی کنید چیزی را مخفی کنید، بیشتر به آن توجه می‌شود. احتمالا بسیاری از ما راز‌هایی داریم که آن‌ها را به گور می‌بریم.  در ادامه این مطلب از مجله دلتا چند راز بزرگ جهان در طول تاریخ را می‌خوانید.

چند راز بزرگ جهان

اسرار هسته‌ای ایالات متحده

تاسیسات هسته‌ای، به خودی خود یک راز است. فقط افراد خاصی می‌دانند که در کجا قرار دارند. کد‌های پرتاب هسته‌ای مخفیانه‌ترین اطلاعات دولت ایالات متحده است. فقط مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا به این کد‌ها دسترسی دارند. میزان جنگ‌افزار هسته‌ای و نوع سلاح هسته‌ای که ایالات متحده در اختیار دارد هنوز برای عموم افشا نشده است. عموم مردم هرگز با اطلاعات هسته‌ای آشنا نخواهند شد.

محل ذخایر نفت در ایالات متحده آمریکا

مکان دقیق استخراج نفت نیز یک راز مهم دولتی در ایالات متحده است. چگونه دولت آن را مخفی نگه می‌دارد؟

شایعات حاکی از آن است که به محض یافتن ذخایر نفتی در زمین و گزارش آن، دولت زمین را خریداری می‌کند و شما باید قسم بخورید تا همیشه این مکان را مخفی نگه دارید. دلیل مخفی نگه‌داشتن مکان‌ها جلوگیری از خرید افراد ثروتمند برای حفر چاه شخصی و بدست آوردن پول‌های کلان از نفت است؛ بنابراین، اطلاعات مربوط به محل ذخایر نفتی توسط دولت آمریکا کاملا مخفی نگه داشته می‌شود.

فرمول کوکاکولا

آیا می‌دانستید فرمول‌های تهیه کوکاکولا یکی از راز‌های بسیار محرمانه در جهان است؟ این موضوع کاملا محرمانه است. این شرکت مجبور شد فعالیت خود را در هند لغو کند، زیرا مجبور شده بود فرمول مواد تشکیل دهنده خود را به دولت این کشور ارائه دهد. فقط دو کارمند در یک زمان مجاز به دانستن فرمول‌های مخفی هستند. این کارمندان باید سوگند یاد کنند که از اطلاعات محافظت می‌کنند و آن را مخفی نگه می‌دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشانه‌های عجیبی که از بالا بودن هوش‌ شما حکایت دارد را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…