لوستر آشپزخانه ، روشنی‎بخش قلب خانه

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرطرفدارترین لوستر برای آشپزخانه، لوسترهای مدرن هستند که برای دکوراسیون دیگر فضاهای داخلی منزل نیز به کار می‎روند و بهتر است به گونه‎ای باشند که نور را فقط به یک سمت و رو به پایین منتشر کنند.
لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه ، روشنی‎بخش قلب خانه شمااست. بهتر است هنگام نورانی کردن قلب خانه خود، در انتخاب و خرید دقت و لوستر یا چراغی تهیه کنید که با دکوراسیون آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد.

نوع کارایی لوستر بسیار مهم است. اگر فقط برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه خود می‎خواهید لوستر تهیه کنید، لوستر زینتی بهترین گزینه است. اما در آشپزخانه، هرچه  لوستر، تعداد لامپ بیشتری داشته باشد، ممتازتر است.

لوستر آشپزخانه

چه لوستری مناسب آشپزخانه است؟

بهتر است انتخاب تان  با توجه به کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه و همچنین شکل و فرم ظاهری آن باشد. در ادامه چند نمونه لوستر پرکاربرد  و مناسب آشپزخانه را معرفی می‎کنیم.

لوستر رنگی

لوستر آویز آشپزخانه:

از این نمونه لوستر در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می‎شود که به طور معمول سه لامپ دارند و برای فضاهای مدرن و اتاق خواب هم مناسب هستند. به دلیل وجود سرپیچ معمولی روی این لوسترها، نور زیاد و امکان تنظیم ارتفاع دارند. لوستر آویز چوبی نیز در بازار موجود است که اگر کابینت آشپزخانه شما چوبی یا ام دی اف باشد، پیشنهاد می‎شود. آویزها می‎توانند رنگی باشند، یا طرح‎های مختلفی مانند طرح دیسک، فانوسی، فلزی، شیشه‎ای، بشکه ای و… داشته باشند.

لوستر مدرن

لوسترهای مدرن:

پرطرفدارترین لوستر برای آشپزخانه، لوسترهای مدرن هستند که برای دکوراسیون دیگر فضاهای داخلی منزل نیز به کار می‎روند و بهتر است به گونه‎ای  باشند که نور را فقط به یک سمت و رو به پایین منتشر کنند. به ویژه در بالای میز ناهارخوری  پیشنهاد می‎شود که از این گونه نور پردازی استفاده شود.

برای آشپزخانه‎های کوچک و جمع و جور پیشنهاد می‎شود اندازه ارتفاع لوستر تا کف اتاق از دو متر بیشتر نباشد.  بهتر است منبع نور لوستر مشخص نبوده و پوشیده باشد، و نور به صورت غیرمستقیم به محیط تابانده شود.

کدام لوسترها برای آشپزخانه مناسب نیستند؟

لوسترهای کلاسیک و چندطبقه پیشنهاد نمی‎شود. به طور معمول آشپزخانه‎های امروزی کوچک هستند و سقف بسیاربلند ندارند. لوستر چندطبقه در عمارت‎های بزرگ و مجلل با آشپزخانه‎های بسیار وسیع و ارتفاع سقف بلند کاربرد دارد. همچنین جنس این لوسترها از کریستال و برنز و برنج است که با فضای آشپزخانه هماهنگی ندارد. لوستر شاخه‎ای نیز پیشنهاد نمی‎شود؛ چون در فضاهای با سقف کوتاه، قابل استفاده نیست.

اگر به مطالب دکوراسیون علاقه‎مندید، شما را به دیدن دیگر مطالب مربوط به  معماری و دکوراسیون  و  دکوراسیون  در مجله دلتا دعوت می‎کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…