فکر می‌کنید چند ستاره در آسمان وجود دارد؟

۱
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هر لحظه فقط نیمی از کره سماوی را می‌بینیم، بنابراین هرگاه به آسمانِ پرستاره شب نگاه کنیم نصف تعداد کل ستاره‌ها را می‌بینیم. این تعداد هم با توجه به فصل‌های مختلف، اندکی متفاوت خواهد بود.
تعداد کل ستارگان آسمان

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تعداد کل ستاره‌های آسمان چقدر است؟ پیدا کردن جواب دقیق این سوال کار آسانی نیست. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره تعداد کل ستارگان آسمان صحبت خواهیم کرد.

تعداد کل ستاره‌های آسمان

هنگامی که این سوال را از خود می‌پرسیم، مهم است که دنیا را بعنوان یک کل از دنیایی که می‌توان دید جدا کنیم. جهان ۱۳.۸ میلیارد سال پیش متولد شده است. ما تنها قادر به مشاهده اشیایی با فواصل خاصی تا زمین هستیم. نورهای اجسام با فواصل طولانی‌تر هنوز زمان کافی برای رسیدن به ما را نداشته‌اند.

آیا تعداد کل ستاره‌های آسمان را می‌دانید؟

ستاره شناسان تخمین زده‌اند که جهان قابل مشاهده بیش از ۱۰۰ میلیارد کهکشان دارد. کهکشان راه شیری ما نیز دارای ۳۰۰ میلیارد ستاره است. اختر شناسان میزان تمام ستارگان قابل مشاهده را حدود ۷۰ میلیارد ترلیون برآورد کرده‌اند.

با این حال این برآوردها بسته به حساسیت تلسکوپ‌های امروزی، متغیر است. تخمین‌هایی که اخیرا صورت گرفته، تعداد کهکشان‌های قابل مشاهده را به دو تریلیون افزایش داده است. اغلب این کهکشان‌ها، کهکشان‌های کوچک با ستاره‌های کم نور هستند.

تعداد کل ستارگان کهکشان راه شیری

چند ستاره در آسمان شب می‌درخشند؟

تعداد ستاره‌هایی که در آسمان شب مشاهده می‌شود بسته به چند متغیر از جمله آلودگی، نور و دید شما متغیر است. در شهرهای بزرگ و پرنور ما تنها قادر به مشاهده پرنورترین ستارگان هستیم. این بدان معنا نیست که هیچ چیز را هم نمی‌توان دید.

در یک آسمان تمیز و تاریک می‌توان با چشم غیر مسلح هزاران ستاره را در آسمان شب مشاهده کرد.

بنابراین برای اینکه کم‌نور‌ترین ستاره را بتوانیم ببینیم باید کل آسمان را که ۹۰۰۰ ستاره دارد نظاره کنیم. از آنجا که ما تنها می‌توانیم نیمی از آسمان را ببینیم این به معنی این است که تنها ۴۵۰۰ ستاره در آسمان شب قابل رویت است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بسیاری از ستاره‌های مشابه خورشید میزبان سیارات سکونت پذیر هستند را بخوانید.

 

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…