ترفندهایی خلاقانه برای رنگ‌آمیزی دیوار خانه

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون در کنار تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌هایش می‌تواند به مرور زمان از مد افتاده و یا برای ساکنین یک خانه خسته کننده و تکراری شود.
رنگ آمیزی دیوار

اگر شما بعد از گذشت مدتی از فضای خانه خود خسته شدید، بهتر است نگاهی دوباره به دیوارهای آن بیندازید. دیوارها اولین گزینه‌های ایجاد تغییر با کمترین هزینه در خانه شما هستند. فقط کافی است با لیست تکنیک‌های رنگ آمیزی دیوار آشنا شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ آمیزی دیوار با طرح لوزی

الگوی دیوار کلاسیک لوزی زندگی و حرکت را به اتاق شما اضافه می‌کند و می‌تواند به خوبی درآشپزخانه، اتاق خواب اصلی یا اتاق کار استفاده شود. نکته‌ای که برای بکار بردن این روش، مهم محسوب می‌شود انتخاب رنگ‌های آن است.

شما می‌توانید یک رنگ را در کنار سفید بکار ببرید یا این که جسورتر باشید و از رنگ‌های مکمل یا متضاد برای لوزی‌ها و خطوط بین آن‌ها استفاده نمایید.

برای اینکه دکوراسیون دیوارهای خانه را زیبا و جذاب کنید مطلب تابلوهای تزئینی برای زیبایی دیوارها را بخوانید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

رنگ آمیزی متالیک دیوار

یکی از رنگ‌های بسیار ایده‌آل که هم در فضاهای مدرن و هم در فضای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ متالیک است. شما این رنگ را می‌توانید با روش‌های مختلف حتی پتینه بر روی دیوارهای خود خلق نمایید.

تکنیک رنگ آمیزی دیوار

رنگ متالیک که ظاهری مانند فلز را در فضا بوجود می‌آورد می‌تواند با براق یا مات بودن خود حس‌های مختلفی را ایجاد نماید. شاید بهتر باشد که این رنگ را برای بخش محدودی از دیوارها بکار ببرید تا جلوه خاص خود را همچنان نگه دارد.

تکنیک رنگ آمیزی راه راه

نوارهای رنگی، طرح‌های بی انتهایی هستند که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. در عین حال روش‌ها و رنگ‌های متعددی برای ترکیب با آن‌ها وجود دارد که متناسب با سلیقه و دکوراسیون شما انتخاب می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با روش های طراحی دیوارها، مطلب دیوارهایی زیباتر با هزینه‌های کم‌تر را بخوانید.

تکنیک رنگ آمیزی راه راه

این نوارها می‌توانند باریک، پهن یا نازک بوده و حس و حال متفاوتی را در فضا بوجود بیاورند. فراموش نکنید که معمولا خطوط افقی برای طولانی‌تر نشان دادن دیوارها و خطوط عمودی برای بلندتر نشان دادن آن‌ها بکار می‌روند.

تکنیک خط دار کردن رنگ دیوار

این روش که هم بصورت خطوط افقی و هم بصورت عمودی انجام می شود، بافتی مانند پارچه‌های کتانی را بر روی دیوار ایجاد می‌نماید. این یک روش عالی برای اضافه کردن بافت جدید و کاملا مدرن در دکوراسیون خواهد بود.

تکنیک خط دار کردن رنگ دیوار

رنگ سایه روشن

این ایده می‌تواند یک اثر هنری را در اتاق شما خلق نماید، رنگ را از تیره به روشن هدایت می‌کند. برای رسیدن به یک نتیجه بهتر، ابتدا باید رنگ روشن‌تر را روی دیوار زده و سپس رنگ تیره را بزنید.

رنگ سایه روشن برای دیوارها

هر چه به سمت بالا می‌روید از شدت رنگ تیره کمتر شده و به رنگ روشن نزدیک‌تر می‌شوید. این نکته را فراموش نکنید که حدفاصل بین رنگ تیره و روشن هم می‌تواند بصورت محو و هم بصورت خطوط کاملا مشخص ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی جذاب برای چیدمان کوسن رنگارنگ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…