چیدمانی متفاوت را در نشیمن خود تجربه کنید!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای افرادی که می‌خواهند خانه خود را طراحی و چیدمان کنند، سبک‌ها و مبلمان بسیار متفاوتی تولید می‌شود و انتخاب‌های بی حد و مرزی وجود دارد.
سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یک فضا کاری بسیار ظریف و پر از جزئیات است. قبل از شروع طراحی بهتر است ابتدا سبکی که می‌خواهیم در ظاهر و دکوراسیون نشیمن خانه به نمایش بگذاریم را انتخاب کنیم. در این مطلب از مجله دلتا تعدادی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

سبک اسکاندیناوی

اگر می خواهید نشیمن خانه خود را بر اساس سبک اسکاندیناوی طراحی و چیدمان کنید، فراموش نکنید که منبع الهام شما برای محیط زندگی خود باید طبیعت باشد. مهم‌ترین تفاوتی که سبک اسکاندیناوی با خطوط ظریف و سیال را از سبک‌های مینیمال و مدرن جدا می‌کند، مقیاس رنگ‌ها است.

در سبک اسکاندیناوی، حتی اگر از رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و زرد روشن که در طبیعت نیز وجود دارند به میزان کمی استفاده شود، معمولا از رنگ‌های سفید و رنگ چوب فراتر نمی‌رود.

سبک های چیدمان خانه

سبک کانتری

در واقع سبک کانتری یکی از گرم‌ترین سبک‌هایی است که احساس را به محیط زندگی ما می بخشد. سبک کانتری که دارای تم روستایی و احساس نوستالژی است، در آن راحتی و انرژی با ایجاد فضایی ساده برای معاشرت در اولویت قرار دارد.

طرح‌های گلدار، مبلمان چوبی، پارچه‌های طبیعی، پالت رنگی خنثی و نقوش و اشیاء الهام گرفته از طبیعت در این سبک برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی گرم و خانوادگی هستند بسیار ایده آل بشمار می‌رود.

سیک کانتری در دکوراسیون

سبک مینیمال

در سبک مینیمال در طراحی داخلی، تنها باید از لوازم و مبلمانی که به آن ها نیاز دارید استفاده کنید. سبک های چیدمان مینیمال هم مصرف گرایی را کاهش داده و هم ویژگی آرام بخشی محیط را در بالاترین حد خود حفظ می‌کند. همچنین دارای طراحی فرح بخش و فضاهای باز است و خانه‌هایی پر از آرامش و ساده را به نمایش می‌گذارد.

سبک مینیمال

سبک روستیک

در سبک روستیک؛ صنایع دستی، اشیائی که با لوازم طبیعی مانند حصیر ساخته شده اند و پارچه ها و سطوح طبیعی بسیار پرکاربرد هستند. چوب خام و کار نشده از عناصر اصلی بشمار می‌روند که در این سبک کاربرد بسیاری دارند.

طرح‌ها و نقوش محلی، کاشی و سرامیک‌های کلاسیک و ظروف چینی از عناصری هستند که در سبک روستیک نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در مورد رنگ‌ها نیز رنگ‌های خنثی و خاکی در ترکیب با رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک بیش‌ترین کاربرد را دارند.

سبک روستیک در دکوراسیون

سبک ترکیبی از سبک‌های چیدمان

یکی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی سبک ترکیبی است که با نام التقاطی نیز شناخته می شود. در واقع این سبک، با ترکیب سبک‌های متفاوت ایجاد می‌شود و می‌توان گفت که امروزه از پرکاربردترین سبک‌های چیدمان در طراحی داخلی بشمار می‌رود.

در دنیای امروزی سلیقه ها و تکنولوژی های تولید بسیار پیشرفت کرده و انسان ها بر اساس سلیقه شخصی از سبک های مورد علاقه خود یک ترکیب بندی التقاطی ایجاد کرده و طراحی محیط زندگی خود را انجام می دهند.

سبک ترکیبی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای تغییر دکوراسیون آماده‌‌اید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…