با بهترین ادویه‌جات ضد التهاب آشنا شوید

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمام ادویه‌های خوش عطری که از آن‌ها استفاده می‌کنید می توانند به طرق مختلف در تسکین دردها و بهبود سلامت بدن موثر باشند.
کاهش التهاب

ایجاد التهاب در بدن، یکی از روش‌های جسم ما برای مبارزه با عفونت و در نتیجه بهبودی است. اما گاهی‌ اوقات التهاب‌ها از کنترل خارج می‌شوند و بیش از آنچه که لازم است، در بدن باقی می‌مانند. در این مطلب از بخش سلامت مجله دلتا به کاهش التهاب با مصرف ادویه‌ها خواهیم پرداخت.

ادویه‌ها برای کاهش التهاب

برخی از مواد خوراکی مانند ادویه‌هایی که در اینجا معرفی شده‌اند می‌توانند در درمان التهاب بدن موثر باشند. این ادویه‌ها با کاهش فعالیت نشانگرهای التهابی در بدن از التهاب می‌کاهند.

زنجبیل

زنجبیل ادویه‌ای خوش‌طعم و با مزه‌ای تند است. از این ادویه برای درمان بیماری‌هایی چون میگرن، التهاب مفصل و حالت تهوع استفاده می‌شود. زنجبیل حاوی ترکیبات شیمیایی متعددی است که می‌توانند اثرات التهابی در بدن را کاهش دهند.

سیر

سیر گیاهی محبوب با بو و طعمی قوی است. از پودر سیر برای درمان التهاب مفصل، سرفه، عفونت و دندان‌درد استفاده می‌شود. فواید درمانی سیر از ترکیبات سولفور موجود در آن نشأت می‌گیرد. این ترکیبات خواص ضدالتهابی دارند.

زردچوبه

این ادویه بیش از ۳۰۰ ترکیب فعال در خود دارد که مهم‌ترین آنها آنتی‌اکسیدانی به‌ نام کورکومین است. این آنتی‌اکسیدان یک ضدالتهاب بسیار قوی است. از آنجا که کورکومین به‌راحتی جذب بدن نمی‌شود، زردچوبه را همراه با فلفل سیاه مصرف کنید تا جذب آن افزایش یابد.

هل

هل، ادویه‌ای است که طعم قوی و شیرینی دارد. مصرف این ادویه نشانگرهای التهاب‌آور در بدن را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه هل می‌تواند از درجه کبد چرب بکاهد.

فلفل سیاه

بررسی‌ها نشان داده است که یکی از ترکیبات اصلی فلفل سیاه، پیپرین است و به کاهش نشانگرهای التهاب‌آور و تورم مفاصل کمک بسیاری می‌کند.

کاهش التهاب بدن

 

جینسینگ

در آسیا از جینسینگ در طب سنتی استفاده می‌شود. دو نوع محبوب جینسینگ، آسیایی و آمریکایی وجود دارد. نوع آسیایی قوی‌تر از نوع آمریکایی است. یکی از ترکیبات بسیار مهم و فعال این ادویه، جینسنوزید است که  می‌تواند از التهاب‌های بدن بکاهد.

رزماری

این ادویه خوش‌طعم و خوش‌رایحه به‌ لطف وجود ترکیبات خاص اسیدی، می‌تواند از التهابات بدن و درد و سفتی مفاصل تا حد چشمگیری بکاهد و توانایی حرکت زانوها را افزایش دهد.

دارچین

از دارچین برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند دیابت نوع۲ و روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود. مصرف زیاد دارچین به کبد صدمه می‌زند، بنابراین نباید روزانه بیش از یک قاشق چای‌خوری از این ادویه استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب معرفی ادویه جات و گیاهان دارویی برای لاغری را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…