توصیه‌هایی کاربردی برای آشپزخانه‌های کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مواردی که طراحی آشپزخانه را دچار مشکل می‌کند، کوچک بودن فضا است. بنابراین در آشپزخانه‌های کوچک عناصری مانند رنگ، روشنایی و چیدمان از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
آشپزخانه خانه کوچک

اگر شما نیز دارای آشپزخانه‌ای کوچک هستید و طراحی آن برای شما دشوار است، توصیه‌های الهام بخشی برای آشپزخانه خانه کوچک به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانند بسیار کارآمد باشند. برای این که یک آشپزخانه کوچک را به مکانی وسیع‌تر، دلبازتر و کاربردی تر تبدیل کنید، با مجله دلتا همراه باشد.

معایب معماری را به یک امتیاز تبدیل کنید

ممکن است که همیشه معماری آشپزخانه به شکل کاربردی نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید از  ایده هایی استفاده کنید که فضای نامناسب آشپزخانه را به مکانی کاربردی‌تر تبدیل می‌کند. برای مثال می‌توانید یک نقطه پرت و غیر کاربردی آشپزخانه را به عنوان مکانی برای نشستن و غذا خوردن طراحی کنید.

آشپزخانه کوچک

از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید

یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها برای ایجاد فضایی فرح بخش در مکانی کوچک این است که ورود نور طبیعی به داخل مکان را به بیش‌ترین حد ممکن برسانید. با بزرگ‌تر کردن پنجره‌ها و یا با استفاده از شیشه بر روی درب بالکنی که به آشپزخانه باز می‌شود، فضای دلبازتری در این مکان ایجاد کنید. حتی در صورت امکان، با برداشتن دیوارها و استفاده از آجرهای شیشه‌ای می‌توانید ورود نور به آشپزخانه را افزایش دهید.

طراحی کانتر بر اساس شکل آشپزخانه

کانتر و صفحه کابینت در میان تمام تجهیزات آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و شکل و ابعاد آن در راحتی و کاربردی بودن مکان بسیار تاثیر گذار است. هر چه کانتر آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه آشپزخانه مکانی کاربردی‌ترخواهد بود. به همین دلیل، بر اساس فرم آشپزخانه، استفاده از صفحه کابینتی که تمام دیوارهای آشپزخانه را بپوشاند بسیار کارآمد خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

فضای ذخیره سازی کاربردی

قانون طلایی در طراحی آشپزخانه خانه کوچک، ایجاد فضای ذخیره سازی کاربردی و متعدد در این مکان است. بخصوص استفاده از فضای عمودی آشپزخانه به عنوان فضایی برای ذخیره سازی اشیاء، یک امتیاز بزرگ بشمار می‌رود. هر چه فضای ذخیره سازی در آشپزخانه بیشتر باشد، به همان اندازه  فضا کاربردی‌تر خواهد بود.

انتخاب سبک مناسب برای طراحی آشپزخانه

سبک‌های دکوراسیونی که در آن‌ها نور طبیعی، رنگ‎‌های روشن، گیاهان و تزئینات کوچک به‌کار برده می‌شوند، برای ایجاد فضایی فرح بخش در آشپزخانه خانه کوچک انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند. سبک مدیترانه‌ای نمونه خوبی برای این منظور به حساب می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگ‌هایی مناسب آشپزخانه هستند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…