خواص بهارنارنج که نمی‌دانید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل تابستان و بهار، گیاه بهارنارنج شهرهای شمالی و شیراز را غرق عطر دل‌انگیز خود می‎‌کند. طوری که تقریبا همه این گیاه معطر محبوب و آشنا را می‌شناسند و از آن به شکل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.
عرق بهارنارنج

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی‌های فصلی وعرقیجات و تهیه مربا کاربرد بسیار دارد. عرق بهارنارنج در میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته و از دیرباز مصارف خوراکی و طبی فراوان داشته است. در این مطلب از مجله دلتا خواص این عرق گیاهی خوش‌عطر و مفید را خواهید خواند.

خواص عرق بهارنارنج

این عرق گیاهی، یک محصول جانبی از فرآیند تقطیر شکوفه درخت نارنج است که به صورت نوشیدنی و شربت و همین‌طور به شکل موضعی برای پوست و مو کاربرد دارد. برخی از کاربردهای آن در ادامه آمده‌اند.

تونر مناسب پوست

عرق بهارنارنج به دلیل تأثیرات خارق العاده آن بر کنترل التهابات پوستی، یک تونر پوست عالی بویژه برای پوست‌های چرب است. این عرق آنقدر ملایم است که حتی به عنوان ماده سازنده محصولاتی که برای نوزادان ساخته می‌شود نیز استفاده می‌شود.

آرامش اعصاب

یکی از دلایلی که عرق بهار نارنج در رایحه درمانی بسیار استفاده می‌شود، اثر تسکین دهنده آن بر اعصاب است. افزودن آن به آب حمام باعث کاهش تنش و حتی درمان سردرد می‌شود. همچنین نوشیدن آن در تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند.

رفع مشکلات گوارشی

در خاورمیانه، از عرق بهارنارنج به طرق مختلف استفاده می‌شود. عرق بهارنارنج برای بزرگسالان و حتی کودکان (بالای سه سال) به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، سوء هاضمه و نفخ مفید است. مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.

خواص بهارنارنج

تسکین قرمزی و التهاب

عرق بهار نارنج در پوست‌های حساس به تسکین تحریکات پوستی کمک کرده و قرمزی ناشی از پوست تحریک شده را کاهش می‌دهد. همچنین عرق بهار نارنج هم در پیشگیری از آفتاب‌ سوختگی و هم تسکین پوست پس از آفتاب سوختگی بسیار موثر است.

 حالت مو

از عرق بهارنارنج در بسیاری از محصولات مراقبت از مو نیز استفاده می‌شود. عرق بهار نارنج به نرمی مو و براقی آن کمک می‌کند.

خوشبو کردن هوا

یکی از بهترین موارد در مورد عرق بهارنارنج عطر دلنشین آن است. دو قاشق چای خوری از عرق بهارنارنج را در یک کاسه آب بریزید و اجازه دهید عطر طبیعی آن فضای اتاق شما را پر کند.

تقویت خواب

اثر آرام بخشی و ضد استرس بهارنارنج، برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند بسیار عالی است. می‌توانید مقدار کمی عرق بهار نارنج را روی ملحفه تخت خود بریزید یا قبل از خواب مقداری از این عرق را بنوشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص عرق کاسنی و تاثیر آن بر سلامت کبد را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…