راه‌های ساده و سریع برای پایین آوردن تب!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با حضور عوامل بیماری‌زا در بدن، سیستم ایمنی در پاسخ به بیماری واکنش‌هایی را فعال می‌کند. یکی از این واکنش‌ها بالا بردن دمای بدن است زیرا اکثر عوامل بیماری‌زا، در حرارت بالا از بین می‌روند.
پایین آوردن تب

برای همه‌‌ شما اتفاق افتاده است که یا خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان تب کرده باشید. خصوصا در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ معمولا تب علامتی شایع است. در این حال تنها چیزی که می‌خواهید این است که فقط‌ و فقط حال‌تان بهتر شود. در این مقاله از مجله دلتا چند روش طبیعی برای پایین آوردن تب را یاد می‌گیرید.

علت تب را پیدا کنید

تب معمولا از عفونت ناشی می‌شود. با این حال اگر مربوط به یک بیماری خطرناک مثل کرونا نباشد، معمولا ضرری ندارد. بنابراین ابتدا لازم است علت را پیدا کنید. چند روش طبیعی برای پایین آوردن تب وجود دارند. می‌توانید این روش‌ها را امتحان کنید.

پیاز استفاده کنید

پیاز یک گیاه در دسترس و رایج است که برای پایین آوردن تب بخصوص برای کودکان کاربرد دارد. مصرف خوراکی پیاز و همچنین استفاده موضعی پیاز رنده شده در کف پا، در کاهش حرارت بدن موثر است.

000piazz راه‌های ساده و سریع برای پایین آوردن تب!

استراحت کنید

خوابیدن باعث می‌شود مغز هورمون‌هایی ترشح کند که باعث رشد بافت جدید می‌شوند. وقتی استراحت می‌کنید خصوصا هنگام خواب، بدن گلبول‌های سفید می‌سازد. این گلبول‌ها مسئول حمله به ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند.

غذاهای کم‌نمک و کم‌ادویه بخورید

وقتی تب دارید طبیعی است که اشتهای خود را از دست بدهید. خوردن غذاهای کم‌نمک و کم‌ادویه می‌تواند مفید باشد. مخصوصا اگر استفراغ هم کرده‌اید. حتی‌الامکان از غذاهای کم‌شکر و فراوری‌نشده استفاده کنید.

مایعات زیاد بنوشید

نوشیدن آب مهم است. مایعات با دفع سموم می‌توانند فرآیند درمان را سرعت ببخشند. در میان آبمیوه‌های طبیعی، آب سیب درمان‌گر مناسبی برای کاهش دمای بدن است. مراقب باشید زیادی آبمیوه نخورید زیرا باکتر‌ی‌ها از قند تغذیه می‌کنند. آب‌میوه‌ها را با آب رقیق کنید.

000juice راه‌های ساده و سریع برای پایین آوردن تب!

از پروبیوتیک‌ها استفاده کنید

مصرف پروبیوتیک‌ها (مواد غذای غنی شده با باکتری‌های مفید برای روده) در طول بیماری می‌توانند مفید باشند زیرا به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند و خطر بیماری‌های عفونی را کاهش می‌دهند.

 پاشویه کنید

پاشویه با آب ولرم یا خنک (نه سرد) می‌تواند به آرامی دمای بدن را پایین آورد. ترجیحا تا پایین آمدن تب اصلا دوش نگیرید. خصوصا از وان آب سرد، یخ یا الکل استفاده نکنید.

زیادی لباس نپوشید

حتی اگر لرز دارید، لباس زیاد نپوشید یا خودتان را با پتو نپیچانید. این کار از پایین‌ آمدن تب جلوگیری می‌کند یا حتی آن را بالاتر می‌برد. در عوض از یک لایه لباس نازک و یک پتوی نازک برای خوابیدن استفاده کنید. دمای اتاق نیز باید معمولی باشد.

به‌خاطر داشته باشید که تب نباید بکلی قطع شود. تب از بدن شما محافظت می‌کند اما درجات بالای آن نیز بسیار آسیب‌رسان خواهد بود. سعی کنید دمای بدن را متعادل نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ خاصیت تخم کدو برای سلامتی که باید بدانید!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…