اتفاقات عجیب در خواب، از انفجار سر تا جداشدن روح از بدن!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی پیش می‌آید که در طول خواب ناگهان از خواب بپرید و با خود بگویید من کجا هستم؟ اینجا کجاست؟ اما خیلی زود متوجه می‌شوید که این تنها یک واکنش طبیعی بدن است که فقط باعث بیداری شما شده است.
اتفاقات عجیب هنگام خواب

هیچ چیزی بهتر از یک خواب شبانه آرام و راحت که به استراحت و بازیابی انرژی کمک می‌کند، نیست. درست است که هنگام خواب احساس آرامش می‌کنیم اما گاهی اوقات چیزهای ناخوشایندی اتفاق می‌افتد. در ادامه این مطلب از دلتامگ درباره اتفاقات عجیب هنگام خواب صحبت خواهیم کرد.

اتفاقات عجیب هنگام خواب

راه رفتن در خواب

گاهی هوشیاری شما خواب است اما عضلات از کار نیفتاده‌اند. آدم‌ها ممکن است هنگام خواب راه بروند. ممکن است از خانه بیرون بروند اما صبح بعد از بیدار شدن چیزی یادشان نیاید.

فلج خواب

کسانی که مشکل فلج خواب دارند نیمه شب از خواب می‌پرند. در آن لحظه حتی کوچک‌ترین ماهیچه‌های بدن را نمی‌توانند حرکت دهند. کسانی که مشکل فلج خواب دارند هنگامی که مغزشان بیدار است ماهیچه‌هایشان همچنان خواب هستند. به طور میانگین نزدیک به ۷ درصد جمعیت دنیا مشکل فلج خواب دارند.

حقایق عجیب هنگام خواب

توهم هیپنوگرافی

این توهمات زمانی اتفاق می‌افتد که فرد تازه خوابیده است اما هنوز هوشیار است. این فرد تصاویر عجیبی را در اطراف خود می‌بیند. این تصاویر معمولا چهره‌های عجیب و ترسناک هستند. این مشکل در افرادی که استرس دارند به‌وجود می‌آید.

سندرم انفجار سر

کسانی که سندرم انفجار سر دارند با احساس صدای بلند انفجار در سر، از خواب بیدار می‌شوند. این مشکل شاید خطرناک نباشد اما تا حدی فرد را می‌ترساند.

خواب‌های تکراری

همه آدم‌های روی کره زمین خواب‌های تکراری می‌بینند. به نظر می‌رسد مغز سعی دارد با خواب‌های تکراری توجه ما را به چیزی که در زندگی روزمره به آن توجهی نمی‌کنیم جلب کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین اختلاف سنی در ازدواج از نظر روانشناسان

حقایق عجیب هنگام خواب

حرف زدن در خواب

این اتفاق خطرناک نیست اما برای فردی که نزدیک شما خوابیده است آزار دهنده است.

رسیدن به راه حل در خواب

وقتی دائم به یک مشکل فکر می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را حل کنیم ممکن است هنگام خواب به پاسخ سوال برسیم. حتی مندلیف نیز در خواب به راه‌حلی برای ایجاد جدول تناوبی رسیده است.

تجربه جدا شدن از جسم

این اتفاق زمانی می افتد که شخص در حالت نیمه خواب نیمه بیدار خودش را جدا از جسمش می‌بیند. بعضی افراد به طور برنامه ریزی شده این کار را انجام می‌دهند.

حرکت سریع چشم

اگر درباره‌ حرکت سریع چشم در خواب شنیده باشید می‌دانید که اتفاق عجیبی است. این حرکات آنقدر سریع است که باید خوشحال باشیم که آن را در بیداری تجربه نمی‌کنیم. یک لحظه تصور کنید شخصی روبه‌روی شما نشسته است و چشمانش به سرعت این طرف و آن طرف برود. علت حرکت‌های سریع چشم این است که فعالیت مغز شما به میزان فعالیتش در زمان بیداری است اما تمام ماهیچه‌های بدن در کمترین میزان انقباض خود قرار دارند. در نتیجه ماهیچه‌های نگهدارنده‌ چشم نمی‌توانند حرکات آن را کنترل کنند و چشم به سرعت تکان می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…