مهار قیمت مسکن در گرو تعادل عرضه و تقاضا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهار قیمت مسکن

مهار قیمت مسکن در گرو تعادل عرضه و تقاضای مسکن اعلام شده است .

 وزیر راه و شهرسازی گفته است علت اصلی افزایش قیمت واحدهای مسکونی، کمبود عرضه مسکن است و مهار قیمت مسکن در صورتی امکان‎پذیر است که بین عرضه و تقاضای مسکن، تعادل ایجاد شود تا بتوانیم از  افزایش قیمت‎ها جلوگیری کنیم.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادنیوز، محمد اسلامی در ارتباط با  برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، گفت:  «در زمینه مهار قیمت مسکن و ساماندهی  بازار آن،  وظیفه وزارت راه و شهرسازی تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا، به ویژه برای قشر‎های متوسط و کم‌درآمد است.»

پیش از این  نیز این وزارت برای مهار قیمت مسکن، پیشنهاد افزایش سقف وام خرید  و احتمال پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن در سال ۹۷  را مطرح کرده  و گفته بود : «شورای پول و اعتبار هنوز افزایش وام مسکن را تصویب نکرده، اما وزارت راه و شهرسازی آن را درخواست کرده است.»

مهار قیمت مسکن

محمد اسلامی  اشاره کرده است که در اولین قدم، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است و ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای بالای ۱۵۰ هزار نفر ساخته می‎شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، احداث واحدهای جدید مسکونی در کنار تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، به جریان تولید مسکن در کشور شتاب می‌بخشد.

اسلامی افزود: گرانی لجام گسیخته قیمت مسکن فقط ناشی از تلاطم های اقتصادی اخیر نیست؛ بلکه نتیجه کمبود عرضه مسکن است.

 معاون برنامه‎ریزی وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این گفته بود: افزایش ناگهانی قیمت خانه طی یک سال اخیر فقط مربوط به پارامترهای درونی بازار مسکن نیست. به عبارت دیگر هنوز مداخله سایر بازارها در بازار مسکن سنجش نشده و باید مسائل دیگر را نیز در این گرانی دخیل دانست.

مطالب بیشتر درباره مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…