ایده‌هایی جذاب برای ست کردن مبل و فرش

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دکوراسیون و چیدمان یک منزل شیک، باید برای ست کردن فرش و مبل و پرده به رنگ و طرح آن‌ها توجه کنید و بین آن‌ها هماهنگی ایجاد کنید.
ست کردن مبل و فرش

می‌خواهید مبل‌های خود را با فرش ست کنید؟ کار سختی پیش رو ندارید! اگر به خوبی با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، قادر خواهید بود به راحتی یک ست زیبا از آن‌ها بسازید. در این مطلب از مجله دلتا اصول ست کردن مبل و فرش ارائه می‌شود.

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای ست کردن مبل و فرش این است که هر دوی آن‌ها را به یک رنگ انتخاب کنید. این پیشنهاد ظاهر ساده و یک‌دستی به فضا می‌دهد. البته بهتر است رنگ دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود.

هماهنگی بین مبل و فرش

دو رنگ مختلف بکار ببرید

می‌توان به جای در نظر گرفتن یک رنگ خاص و انتخاب مبل و فرش طبق آن رنگ، از دو رنگ کمک گرفت. فرش‌های تک‌رنگ به شما امکان انتخاب‌های بیشتری برای رنگ مبل را نمی‌دهند. اگر فرش شما از دو رنگ تشکیل شده است، می‌توانید یکی از آن‌ها را در انتخاب مبل لحاظ کنید یا در صورت تمایل، هر دوی آن‌ها را در نظر داشته باشید.

رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید

شما می‌توانید برای ست کردن مبل و فرش از دو رنگ که مکمل یکدیگر هستند، استفاده کنید. رنگ‌های بسیاری هستند که با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند. پس اگر با این پیشنهاد موافق باشید، گزینه‌های بیش‌تری پیش روی شما خواهد بود.

رنگ کوسن‌ها را با فرش ست کنید

گاهی اوقات می‌توان به صورت غیر مستقیم، تناسب بین رنگ مبل و فرش را بوجود آورد. نمونه این حالت، زمانی است که شما تمرکز روی رنگ مبل را کنار گذاشته و به جای آن، رنگ کوسن‌ها را در تناسب با فرش انتخاب می‌کنید. با تهیه کردن چند کوسن که هم رنگ فرش شما هستند، می توانید این مشکل را برطرف کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

ست کردن فرش و مبلمان

بدنه مبل را با فرش ست کنید

برای این که مبل‌های شما در هماهنگی با فرش قرار بگیرند، لازم نیست حتما روی جنس پارچه آن‌ها تمرکز داشته باشید. شما می‌توانید به جای ست کردن مبل و فرش، بدنه آن را به صورت هماهنگ در نظر بگیرید. این یعنی رنگ پایه ها و دسته ها به گونه‌ای انتخاب شود که در هماهنگی با رنگ فرش قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک اتاق خواب آرامش بخش داشته باشیم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. لیلا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

    یاد گرفتن مهمتره

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      از همراهی صمیمانه شما کاربر گرامی سپاس گزارم. سلامت و شاد باشید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…