کمردرد، نشانه عجیب کرونا!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که کرونا یک بیماری جدید است و اطلاعات در مورد آن کامل نیست، هرچه از باقی ماندن آن می‌گذرد، متوجه علائم بیشتر و عوارض مختلف ناشی از این بیماری می‌شویم.
کمردرد کرونا

بدن‌درد یکی از علائم ویروس کرونا است. اما تنها چیزی نیست که باید مراقب آن باشیم. متمرکز شدن درد در کمر و گرفتگی عضلات این ناحیه، تبدیل به مشکلی آزاردهنده برای برخی از مبتلایان به کرونا می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا درباره کمردرد کرونایی صحبت خواهیم کرد.

کمردرد کرونایی

به‌طور کلی، ناراحتی و دردهایی که به علت کووید ۱۹ احساس می‌کنید بسیار متفاوت از احساس دردی است که بعد از مثلا ورزش شدید تجربه می‌کنید. درد ناشی از تمرین، بعد از چند ساعت برطرف می‌شود، اما کمردرد کرونا می‌تواند روزها ادامه پیدا کند.

علت کمردرد کرونا

چرا کووید ۱۹ باعث کمردرد می‌شود؟

زمانی که بیمار می‌شویم بدن برای مقابله با آنچه به آنجا تعلق ندارد مانند باکتری‌ها یا ویروس‌های مضر، یک پاسخ ایمنی ارائه می‌کند. درد مفصل کمر و پاها به دلیل پاسخ التهابی بدن به ویروس است. این عفونت‌های ویروسی باعث لرز، بدن درد و دشواری تحرک می‌شوند. با این وجود، داشتن کمردرد به خودی خود به معنای ابتلا به کرونا نیست.

کمردرد ناشی از کرونا چه حسی دارد؟

اگر شما درد عضلانی همراه با علائمی مانند تب، سرفه خشک، از دست دادن چشایی یا بویایی، گلودرد، سردرد یا درد در نقاط دیگر دارید، می‌تواند نشانه ابتلا به کووید ۱۹ باشد. این شکل از کمردرد مانند گرفتگی یا اسپاسم عضلات کمر است.

دقت کنید که بیماری‌ها و آسیب‌دیدگی‌های دیگری هم با کمردرد همراه هستند. مانند نشستن زیاد و وضعیت بد بدنی که اگر دورکار بوده‌اید، ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید. آسیب‌دیدگی ورزشی، آرتروز، برآمدگی دیسک در ستون فقرات یا پوکی استخوان نیز می‌توانند مقصر باشند. پس هر دردی در کمر، نشانه کمردرد کرونا نیست.

برای کاهش درد چه کنیم؟

پزشکان توصیه می‌کنند برای تسکین کمردرد کرونا، از استامینوفن استفاده کنید. استامینوفن باعث کاهش درد و تب می‌شود. همچنین برای کمک به تسکین درد و اسپاسم، یک پد گرم‌کننده بر روی کمر خود قرار دهید. استراحت کافی و هیدراته ماندن نیز مفید خواهد بود. چنانچه بهبود پیدا کردید، توجه داشته باشید که بدن درد ناشی از کرونا، برای بیشتر افراد تا دو هفته به طول می‌انجامد. اما مطمئن باشید این درد عضلانی معمولا ناتوان‌کننده نیست.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خار مریم و خواص شگفت‌انگیز آن!

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…