گرسنگی مداوم ناشی از چیست؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذا خوردن با تامین سوخت مورد نیاز بدن، انرژی شما را تقویت می‌کند. اما اگر اکثر اوقات با احساس گرسنگی مواجه هستید، احتمالا خوردن غذای بیشتر راه حل نیست و باید دلیل این گرسنگی‌ها را بیابید.
گرسنگی مداوم

گرسنگی واکنش طبیعی و هشدار بدن برای کمبود مواد غذایی و انرژی است. اما گاهی افراد از احساس مداوم گرسنگی رنج می‌برند و نگران پرخوری و اضافه وزن‌ هستند. در این مطلب از مجله دلتا برخی از دلایل گرسنگی مداوم را خواهید شناخت.

وقتی مدام احساس می‌کنیم باید چیزی بخوریم و گرسنه هستیم، بهتر است علت این گرسنگی را بشناسیم تا ریتم منظم تغذیه تغییر نکند و سلامت بدن‌مان دچار مشکل نشود. در ادامه به دلایل بروز حس گرسنگی مداوم پرداخته‌ایم.

۱.کمبود خواب

هورمون گرلین یک هورمون گوارشی است که اشتها را تحریک می‌کند. هورمون لپتین نیز هورمونی است که توسط معده تولید می‌شود و سیری را ایجاد می‌کند. کم‌خوابی عملکرد این هورمون‌های موثر در سیری و گرسنگی را دچار اختلال می‌کند.

علت گرسنگی مداوم

۲.نخوردن صبحانه

صرف صبحانه سرشار از پروتئین، بخصوص تخم‌مرغ باعث احساس سیری طولانی‌تر و تمایل کمتر به ریزه‌خواری می‌شود.

۳.مصرف مداوم خوراکی‌های رژیمی

خوراکی‌های رژیمی اکثرا فاقد چربی هستند. گرچه چربی‌ها جزء مهم‌ترین عوامل بروز اضافه وزن هستند، اما در حد متناسب و نوع مطلوب‌شان برای بدن ضروری هستند. چربی‌ها مانع گرسنگی دائم می‌شوند زیرا کالری دارند. علاوه بر این، دریافت کافی پروتئین نیز در رژیم روزانه ضروری خواهد بود.

۴.کمبود آب بدن

تامین آب کافی بدن به کنترل بهتر اشتها و وزن کمک می‌کند. محققان دریافتند افرادی که مقدار مصرف آب در طول روز را یک تا سه لیوان افزایش داده‌اند، توانسته‌اند مصرف چربی‌های اشباع، شکر و کلسترول را کاهش دهند.

علت گرسنگی مداوم

 

۵.استرس مداوم

استرس مداوم سطح هورمون‌ کورتیزول را افزایش می‌دهد که بر ترشح هورمون‌های گرسنگی تاثیر می‌گذارد. بالا بودن مداوم کورتیزول در بدن حس گرسنگی مداوم ایجاد می‌کند زیرا پیام اشتباه کمبود غذا در سلول‌ها به‌وجود می‌آید.

۶.مصرف نان سفید

نان و غلات سفید حاوی مقدار کمی فیبر هستند. این مواد غذایی ابتدا باعث افزایش و سپس باعث افت سریع قند خون می‌شوند. این نوسان و کاهش قند خون، پیام نیاز بدن به مواد غذایی را به مغز می‌رساند و احساس گرسنگی ایجاد می‌شود.

۷.فاصله طولانی بین وعده‌های غذایی

بهترین فاصله بین وعده‌های غذایی، ۴ تا ۵ ساعت است. مصرف میان‌وعده‌ها برای جبران فاصله طولانی بین وعده‌‌ها توصیه می‌شود. غذا خوردن در ساعت‌های منظم به ادراک بهتر پیام‌های گرسنگی و سیری کمک می‌کند. همچنین در هضم کامل ترکیبات نشاسته و پروتئین موثر است و در نتیجه باعث حفظ متابولیسم بدن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاهش استرس با تغذیه سالم را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…