برگ‌های سبز شگفت‌انگیز!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسفناج عموماً به عنوان "سوپر خوراکی" در نظر گرفته می‌شود و به عنوان یکی از سالم‌ترین و راحت‌ترین غذاها برای انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسفناج را باید یک سبزی همه فن‌حریف نامید.
فواید اسفناج

اسفناج یکی از مواد غذایی مفید و مغذی برای افزودن به رژیم غذایی محسوب می‌شود. این سبزی‌های برگ‌دار در تمام طول سال رشد می‌کنند و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به معرفی برخی از فواید اسفناج ، این سبزی خوش‌طعم می‌پردازیم.

خواص اسفناج

فواید اسفناج برای سلامتی

اگرچه اسفناج در گروه مهیج‌ترین غذاها قرار ندارد، اما فواید اسفناج برای سلامتی بسیار زیاد است. از میان این فواید، ۶ مورد از مهم‌ترین آنها را برمی‌شماریم.

کاهش فشار خون

اسفناج سرشار از چندین ماده معدنی مورد نیاز بدن از جمله پتاسیم است. مصرف غذاهای حاوی پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

چشمان سالم

اسفناج منبع بسیار خوبی از لوتئین است. لوتئین آنتی اکسیدانی است که در محافظت چشم در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن و همین‌طور آب مروارید موثر است.

بهبود توانایی‌های شناختی

مطالعات نشان می‌دهد لوتئین موجود در اسفناج، به حفظ توانایی‌های شناختی مانند تسلط کلامی، حافظه و توانایی استدلال کمک می‌کند.

استخوان‌های سالم

اسفناج حاوی ویتامین K بوده که برای سلامت و رشد استخوان‌ها ضروری محسوب می‌شود. خوردن یک فنجان اسفناج میزان توصیه شده روزانه ویتامین K  مورد نیاز بدن را برآورده می‌کند.

پوست سالم

ویتامین A موجود در اسفناج توسط بدن برای رشد بافت‌ها از جمله بزرگترین اندام بدن یعنی پوست استفاده می‌شود. ویتامین A نه تنها از سیستم ایمنی پوست پشتیبانی می‌کند، بلکه با کمک به مرطوب ماندن پوست باعث کاهش چین و چروک می‌شود.

خواص اسفناج

خون سالم

یکی از مهم‌ترین خواص اسفناج، داشتن آهن فراوان است که به بدن در ساختن هموگلوبین کمک می‌کند. هموگلوبین برای انتقال اکسیژن از ریه‌ها به بقیه بدن نیاز است.

مواردی که باید مراقب آنها باشید

  • اسفناج سرشار از فیبر است و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به نفخ، گرفتگی و درد شکم شود.
  • افرادی که در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند به دلیل وجود اگزالات در اسفناج، برای مصرف این ماده غذایی حتما با پزشک مشورت کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت انگیز جوشانده پوست سیب را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…