چرا خروپف می‌کنیم؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمانی که خواب سبک شما در حال تبدیل به یک خواب عمیق است، عضلات سقف دهان، زبان و گلو آرام می‌شوند. این بافت‌های درون گلو می‌توانند به اندازه‌ای ریلکس شوند که جریان هوا بسته شود.
علت خروپف

تقریبا همه گاهی خروپف می‌کنند و معمولا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر مرتبا شب‌ها خروپف کنید، کیفیت خواب‌تان کم می‌شود. به دنبال این وضعیت در طول روز، احساس خستگی می‌کنید، حساس و بدخلق می‌شوید و برای سلامتی‌تان هم مشکلاتی پیش خواهد آمد. برای بررسی علت خروپف این مطلب از مجله دلتا را بخوانید.

خواب ناراحت

خروپف چیست؟

خروپف زمانی روی می‌دهد که شما نمی‌توانید حین خواب، هوا را آزادنه از بینی و حلق‌تان عبور دهید. آن‌هایی که خروپف می‌کنند، معمولا بافت بینی و حلق‌شان شل است و هنگام خوابیدن راه تنفس‌شان تنگ می‌شود. طرز قرار گرفتن زبان‌ هم می‌تواند مانع تنفس راحت‌ شود.

علل موثر بر‌ خروپف

افزایش سن

افزایش سن می‌تواند علت خروپف کردن باشد. هرچند نمی‌توانید جلوی بالا رفتن سن‌تان را بگیرید اما ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، تغییر دادن ساعت خواب و انجام ورزش‌های مربوط به حلق و گلو، می‌تواند به شما کمک کند تا جلوی خروپف‌تان را بگیرید.

اضافه وزن

حتی اگر بطور کلی اضافه وزن نداشته باشید اما اطراف گردن‌تان یا گلوی‌تان چربی داشته باشید، ممکن است منجر به خروپف کردن‌تان شود. گاهی ورزش کردن و کاهش وزن می‌تواند تمام آن کاری باشد که برای رها شدن از خروپف باید انجام بدهید.

ساختار بدنی

مردان نسبت به زنان، راه‌های هوایی باریک‌تری دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض خروپف کردن هستند. در این مورد هم می‌توانید با تغییر سبک زندگی و تغییر ساعت خواب و انجام تمرین‌های مناسب، خروپف‌تان را کنترل کنید.

 

علت خروپف را بدانید

مشکلات بینی و بیماری سینوزیت

گرفتگی بینی باعث می‌شود استنشاق به سختی انجام شود و در گلو، خلاء به وجود بیاید که در نتیجه باعث خروپف می‌شود. بیماری سینوزیت (عفونت و التهاب سینوس‌ها) نیز موجب ایجاد ترشحات در بینی و انتهای گلو شده و علت خروپف در برخی افراد محسوب می‌شود.

مصرف سیگار، الکل و دارو

نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و داروهای خاصی مانند آرام‌بخش‌هایی چون لورازپام و دیازپام، می‌توانند با شل کردن عضلات، منجر به خروپف کردن شوند.

وضعیت خوابیدن

صاف به پشت خوابیدن می‌تواند باعث شل و رها شدن حلق و انسداد راه‌های هوایی شود. عوض کردن بالش یا تغییر در وضعیت خوابیدن‌تان می‌تواند سودمند باشد.

علت خروپف چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان نفخ شکم با چند خوراکی خوشمزه را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

    زیبا

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…