از قرارداد انتقال پارکینگ آپارتمان چه می‌دانید؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقل و انتقال پارکینگ در ساختمان‌ها امکان پذیر است و این انتقال از راه های مختلف انجام می‌شود مانند سند رسمی یا اقرارنامه کتبی.
انتقال پارکینگ

از قسمت‌های یک آپارتمان می‌توان به پارکینگ و انباری و اشتراک آب و برق و گاز و تلفن و … اشاره کرد. با فروش آپارتمان کلیه این قسمت‌ها به خریدار منتقل خواهد شد. در این نوشتار از مجله دلتا  به بررسی انتقال پارکینگ دو واحد از یک آپارتمان پرداخته می‌شود.

قرارداد انتقال پارکینگ

شرایط انتقال پارکینگ

  • حالت اول:
  • شخص الف مالک واحد ۱۰ و شخص ب مالک واحد ۱۱ است:

حال اگر شخص الف قصد انتقال پارکینگ خود از واحد ۱۰ به واحد ۱۱ را داشته باشد باید به دفترخانه مراجعه کرده و دفترخانه باید با دریافت استعلامات لازم برای وی سند تنظیم کند.

  • حالت دوم:
  • شخص الف مالک واحد ۱۰ و ۱۱ است و قصد دارد پارکینگ واحد ۱۰ را به واحد ۱۱ منتقل کند:

برای این منظور شخص باید به دفترخانه مراجعه کرده و نسبت به تنظیم اقرار نامه جابه‌جایی پارکینگ اقدام کند. در هر دو حالت باید سند تعویض و سند تک برگی جدید صادر شود.

اقرارنامه انتقال پارکینگ

شرایط انتقال پارکینگ برای شخصی که مالک دو واحد مسکونی از یک مجتمع آپارتمانی باشد و بخواهد پارکینگ یک واحد را به واحد دیگر منتقل کند این‌گونه است که باید به جای تنظیم سند، اقرار نامه جابه‌جایی پارکینگ تنظیم شود.

نکات مهم در خصوص قرارداد انتقال پارکینگ

  1. پارکینگ را نمی‌توان به شخصی که مالک هیچ یک از واحدهای آپارتمان نیست فروخت. خریدار باید حتما مالک واحدی (هرچند شش دانگ هم نباشد) در آن ساختمان باشد. چرا که پارکینگ‌ها دارای پلاک ثبتی جداگانه‌ای نیستند که بتوان آن‌ها را به شخصی غیر از مالکین ساختمان فروخت.
  2. اجاره پارکینگ به هر شخصی (حتی اگر مالک هم نباشد) مانعی ندارد. مگر اینکه با مخالفت سایر مالکین مواجه شود(این مورد در شهرهای شلوغ مثل تهران بسیار شایع است. در اجاره نامه‌ای که تنظیم می‌کنید به همه ابعاد توجه داشته باشید. برای مثال تعیین کنید که مستاجر حق ورود و خروج در ساعات مشخصی از شب را نخواهد داشت و …)
  3. بعضی واحد ها دارای ۲ پارکینگ هستند که می‌توان یکی از آن‌ها را به مالک دیگری در همان آپارتمان منتقل کرد. حتی اگر پارکینگ مزاحم باشد نیز این امر ممکن است.
  4. هیچ زمان با قولنامه نسبت به انتقال پارکینگ و  اقدام نکنید.

پیشنهاد مطالعه:مطلب آیا در صورت خیانت زن، مهریه به او تعلق می‌گیرد؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  3. منجی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …