نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب مکانی است که در آن روز خود را آغاز کرده و به پایان می‌رسانیم. به همین دلیل زیبایی این اتاق به اندازه راحتی آن بر روی انسان تاثیر گذار است.
طراحی دکور اتاق خواب

طراحی دکور اتاق خواب اغلب از نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت محسوب می‌شود و به چگونگی چیدمان این اتاق توجه چندانی نمی‌شود.  در دکوراسیون اتاق خواب نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

محل قرارگیری اتاق خواب

اگر در خانه شما بیشتر از یک اتاق وجود دارد، اتاقی را که در خلوت‌ترین بخش خانه قرار دارد را به عنوان اتاق خواب خود انتخاب کنید. سعی کنید تا جای ممکن ارتباط اتاق خواب را با سر و صداهای بیرون را از بین ببرید. به همین منظور اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین فاصله را با اتاق نشیمن و آشپزخانه داشته باشد.

بخش‌های جنوبی و یا شرقی را برای اتاق خواب انتخاب کنید!

برای این که اتاق خواب شما دارای نور کافی باشد، باید نور طبیعی روز به اندازه کافی وارد اتاق شود. به همین دلیل بهتر است اتاقی را  انتخاب کنید که در قسمت شرقی و یا جنوبی خانه قرار داشته باشد. این‌گونه می توانید از نور روز به خوبی بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را به نمایش بگذارید!

سبک دکوراسیونی که برای طراحی اتاق نشیمن خانه از آن استفاده کرده‌اید را در طراحی دکور اتاق خواب نیز بکار ببرید. طراحی داخلی خانه یک کلیت است و بهتر است که تمام اتاق‌ها به یک سبک طراحی شوند.

استفاده از رنگ‌های تیره برای خواب بهتر!

به افراد بد خواب که در خوابیدن دچار مشکل هستند، نیز توصیه می‌شود که در طراحی اتاق خواب از رنگ‌های تیره استفاده کنند تا فضایی آرام در اتاق ایجاد شود. با استفاده از روتختی‌ و لوازم و اکسسوارهای تیره رنگ موجود در اتاق، می‌توانید دکور زیبایی را ایجاد کنید.

چیدمان اتاق خواب

استفاده بهینه از فضای خالی بالای تخت خواب!

اگر اتاق خواب کوچکی دارید از فضای بالای سر خود به بهترین شکل استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید بر روی دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد، در دو طرف و بالای تخت خواب از کمدها و طبقات متعدد برای جاسازی اشیاء بهره ببرید.

به سیستم روشنایی توجه کنید!

علاوه بر روشنایی کلی، استفاده از چراغ خواب در دو طرف تخت خواب نیز بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل حتما در طراحی دکور اتاق خواب، هم از لوستر مرکزی و هم از چراغ خواب استفاده کنید. استفاده از چند منبع نور به اتاق خواب عمق بخشیده و ظاهری شیک و زیبا ایجاد می کند.

سیستم روشنایی در اتاق خواب

از زیر تخت خواب استفاده کنید!

ممکن است در زیر تخت خواب شما کشو و سیستم جاسازی وجود نداشته باشد. با استفاده از سبدهای زیبا و جعبه‌های مدرن فضای خالی زیر تخت را مورد استفاده قرار دهید و از آن برای جاسازی اشیای مختلف بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده‌ترین روش برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…