چگونه یک اتاق خواب آرامش بخش داشته باشیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش‌های زیادی برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد، اما این اتاق باید بیشتر از همه بتواند حس آرامش و خواب را القا کند.
اتاق خواب آرامش‌ بخش

به همان اندازه که کیفیت تخت خواب در حال روحی ما تاثیر گذار است، طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است. به همین دلیل باید اتاق خواب خود را به گونه‌ای دکوراسیون کنید که آرامش و راحتی را با خود به همراه داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا با نکات اتاق خواب آرامش‌ بخش آشنا شوید.

پوشش مات برای پنجره‌ها

برای پنجره‌های اتاق خواب از پوشش‌های مات و تیره استفاده کنید. بدن شما نیاز دارد تا خودش را هنگامی که خواب هستید بازسازی کند که تاریکی، لازمه‌ انجام دادن این کار به طور موثر است. گزینه‌های زیادی برای رنگ‌های تیره و مات وجود دارند که می‌توانند نور را به اندازه‌ کافی فیلتر کنند.

پالت رنگ آرامش بخش

در حالی که بسیاری از افراد رنگ‌های گرم‌ را نسبت به سرد ترجیح می‌دهند اما رنگ‌های سردتر انتخاب بهتری هستند و آن به دلیل تاثیر آرامش بخش آن‌هاست. آبی، یاسی و رنگ‌های خاکستری سرد، حس آرامش و استراحت را تلقین می‌کنند. در حالی که رنگ‌های گرم می‌توانند اغلب حس انرژی و نشاط را القا کنند که ممکن است این حس شما را در طول شب بیدار نگه دارد.

اتاق خواب با آرامش

موقعیت درست تخت خواب‌ها

مهم است که تخت خواب را تا جای ممکن از دور از درب اتاق قرار دهید. در عین حال اطمینان یابید که درب از موقعیت خواب قابل مشاهده باشد. با این حال اگر پنجره‌ای در اتاق وجود داشته باشد، باید قادر باشید تا هم درب و هم پنجره را هم‌زمان از روی تخت ببینید.

استفاده از دکور کوچک

استفاده از یک بخش دکوری مانند تصویر زیر فضای اتاق شما را تغییر می‌دهد. یک دکور جالب و جذاب در اطراف تخت، باعث فاصله گرفتن ذهن شما از افکار روزمره خواهد شد.

استفاده از دکور کوچک برای اتاق خواب

روشنایی قابل تنظیم

یکی از نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب آرامش‌ بخش انتخاب سیستم نورپردازی ملایمی است که فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار دهد. بدون شک زیر یک نور سفید فلورسنت نمی‌توان آرامش را تجربه کرد. روشنایی کنار بالین‌ها بسیار مهم است. نور تسکین دهنده و ملایم، برای یک اتاق خواب ایده آل است. داشتن وسایل روشنایی با یک تارکننده‌ی نور، به شما اجازه می‌دهد که میزان روشنایی را تنظیم کنید.

اتاق خواب آرام

آثار هنری آرامش بخش

برای حفظ تم آرامش بخش و ساکت محیط اتاق خواب، باید نوعی از آثار هنری را انتخاب کنید که همان حس را القا می‌کنند. آثار هنری خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن‌ها را در اتاق خواب خود پراکنده کنید. فراموش نکنید که نباید آن‌ها موجب حواس پرتی شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  2. هادی ذاهدی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

    واقعا،مطالب،عالیه،امااگراجازه زخیره(سیو)بدهین،سپاسگزارم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…