چرا گورخرها خط‌های راه راه سیاه و سفید دارند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرضیه‌هایی که تاکنون درباره خط های راه راه گورخر مطرح شده است عبارتند از : این شکل پوست موجب استتار جانور می‌شود. حیوانات درنده گیج می‌شوند. گورخرها با این پوست می توانند خودشان را خنک کنند. این نوع پوست ، عملکرد اجتماعی شناخته نشده‌ای دارد.
عکس های راه راه گورخر

یکی از دلایل جالب راه راه بودن بدن گورخرها، حفظ رطوبت متناسب با جریان گرما و سرما می‌باشد. گورخرها به خاطر داشتن پوشش سفید و سیاه و راه راه خود، متمایز هستند. در ادامه  این مطلب از دلتامگ درباره دلایل خط های راه راه گورخرها صحبت خواهیم کرد.

چه چیزی در مورد این پوشش راه راه گورخرها وجود دارد؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که این پوشش برای استتار نیست. چارلز داروین استدلال کرد که دانشمندان تصور می‌کردند که خط‌های این حیوانات به استتار کمک می‌کند. دویس طبق یک تحقیق در دانشگاه گفت این تصور ممکن است غلط و نادرست باشد.

سیاه و سفید بودن بدن گورخرها به چه دلیل است؟

حیوانات شکارچی چگونه خط‌های راه راه گورخر را می‌بینند؟ محققان می‌گویند که این چیزی است که حیوانات شکارچی به شیوه‌های خود انجام می‌دهند.

یوزپلنگ‌ها وشیر‌ها خط‌های راه راه گورخر را در یک شرایط معین و روشن می‌بینند. درطول شب‌های تاریک بدون ماه خط‌های راه راه گورخر تنها از 29 فوتی برای حیوانات شکارچی قابل مشاهده و دیدن هستند.

در فاصله کوتاه شکارچیان می‌توانند گورخر را از طریق حس بویایی و شنوایی تشخیص دهند. به این ترتیب استتار کردن گورخر‌های راه راه امکان پذیر نیست.

دلایل راه راه بودن بدن گورخرها

پس خط‌های راه راه گورخر برای چیست؟

اثر خنک کننده

طبق مطالعه‌ای که انجام شده است، این خط‌های سفید و سیاه گورخرها ممکن است به خنک شدن آن‌ها در زیر آفتاب طولانی و گرم کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  آخر دنیا کجاست؟

محققان دانشگاه کالیفورنیا، 29 گونه مختلف محیط زیست را بررسی کردند. این گونه‌ها می‌توانند نوع خطوط راه راه گورخر را در مرکز و شمال افریقا مشخص کنند. این تیم متوجه شدند که راه راه های پشت یک گورخر با میزان دمای محیط زیست ارتباط دارد. راه راه‌های بدن این حیوان به او کمک می‌کند که دمای بدن خود را با محیط، متعادل کند.

ازبین بردن حشرات

این راه راه های سیاه و سفید به گور خر کمک می‌کند که حشرات را از اطراف خود دور کند. زیست شناسان این نظریه را تایید می‌کنند. در واقع، قسمت سفید بدن گورخر، نور غیر پلاریزه انعکاس می‌کند که برای حشرات خوشایند نیست و باعث دفع آن‌ها می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…