هموروئید (بواسیر) را درخانه درمان کنید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما تا‌ به‌حال نام بیماری بواسیر یا هموروئید را شنیده‌اید. شاید این بیماری در گذشته اغلب در افراد سالمند دیده می‌شد اما این روزها به‌خاطر سبک زندگی مدرن و رژیم‌های غذایی ناسالم، بسیاری از جوانان نیز به بواسیر دچار می‌شوند.
درمان هموروئید

امروزه هموروئید به عنوان یک بیماری مزمن و شایع در نظر گرفته می‌شود. تا سن ۵۰ سالگی، حدود ۵۰ درصد بالغین برای دوره‌ای از زندگی خود با عوارض هموروئید نظیر خارش، احساس ناراحتی و خونریزی مکرر سر و کار دارند. برای یافتن درمان خانگی این بیماری با مجله دلتا همراه باشید.

هموروئید چیست؟

هموروئید یا همان بواسیر، در اثر واریسی شدن رگ‌های مقعد ایجاد می‌شود. امروزه علاوه بر راه حل‌های درمانی _ پزشکی، افراد قادر خواهند بود با به کارگیری روش‌های درمانی خانگی و تغییراتی در سبک زندگیT از عوارض ناخوشایند این بیماری رهایی یابند.

علائم هموروئید

برخی از علائم رایج هموروئید؛ لخته شدن خون، توده اطراف مقعد، خونریزی در هنگام دفع مدفوع و سوزش در نزدیکی ناحیه مقعد است. اگر هموروئید برای مدت طولانی مورد درمان قرار نگیرد می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی چون سرطان مقعد شود.

درمان‌های خانگی هموروئید

حمام آب گرم

برای این منظور لازم است وان حمام را با آب گرم (نه داغ) پر کنید و در این آب مدت ۲۰ دقیقه بنشینید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید. هیچ ماده ای را با این آب مخلوط نکنید زیرا این مواد می‌توانند هموروئید را بدتر کنند.

یخ

یخ کمک می‌کند که انقباض رگ‌های خونی و تورم کاهش پیدا کند و درد شما بلافاصله تسکین یابد. یک بسته یخ را مستقیما به مدت ۱۰ دقیقه روی محل آسیب دیده قرار دهید.

روغن چریش

روغن چریش قادر به کاهش التهاب عروق درگیر در هموروئید است. مقعد و اطراف آن را روزانه یک‌بار با دو قطره از این روغن تمیز کنید.

آلوئه ورا

برای درمان هموروئید خارجی، مقدار کمی ژل آلوئه ورا را به مقعدتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. همچنین می‌توانید برگ آلوئه ورا را برش داده و منجمد نمایید. سپس نوا‌رهای آلوئه ورای منجمد شده را برای تسکین هموروئیدهای دردناک استفاده نمایید.

درمان بواسیر

روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و بیشتر برای درمان هموروئید خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه مصرف خوراکی این روغن، دفع مدفوع را تسهیل می‌کند.

آب

سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. مصرف آب کافی دفع مدفوع را تسهیل نموده و مدفوع را نرم‌تر نموده و خروج آن را ساده‌تر می‌نماید.

نکته مهم: در صورت خونریزی و افزایش شدت علائم، حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان یبوست با روغن زیتون را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…