دوستی با محیط زیست را از خانه شروع کنیم

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما در برابر محیط زیست مسئول هستیم و برای حفظ آن باید تلاش کنیم. گاهی برداشتن یک قدم کوچک برای دوستی با طبیعت از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کند. در ادامه پیشنهاداتی ارائه شده تا دست در دست یکدیگر طبیعت را التیام بخشیم.
محیط زیست

تحقیقات دانشمندان در سال ۱۹۷۵ نشان می‎دهد که انسان و حیوان، با تولید دی‌اکسیدکربن موجب گرم شدن زمین می‌شوند. این مسئله باعث تغییرات آب و هوایی و بروز مشکلات جدی در اکوسیستم طبیعت و تخریب محیط زیست شده است؛ اما در برابر این پدیده که رشد آن متاسفانه هر ساله رو به افزایش است، چه باید کرد؟

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ بهتر است محافظت از محیط زیست را از خانه خود آغاز کنیم. اما چگونه؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

منابع تولید دی‌اکسیدکربن را بشناسیم

منابع تولید دی اکسید کربن

بسیاری از فعالیت‌های ساده ما دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند؛ حتی فعالیتی مثل غذا پختن. به دلیل استاندارد نبودن برخی از وسایل، میزان تولید دی‌اکسیدکربن بالاست. شما با کمک گرفتن از مجموعه اپلیکشن‌های Google Guide روی یک گوشی هوشمند، می‌توانید میزان تولید دی‌اکسیدکربن را اندازه‌گیری کنید و گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارید.

لامپ‌های کم مصرف را جایگزین کنیم

لامپ سازگار با محیط زیست

جالب است بدانید که لامپ‌های کم مصرف LED علاوه‌بر این‎که مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند، با محیط زیست نیز سازگار هستند. این لامپ‌ها نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، به طور متوسط ۸۰ درصد انرژی کمتری مصرف و در نتیجه گرمای کمتری هم تولید می‌کنند. شاید به نظر شما گرمای تولیدی یک لامپ آسیبی به محیط زیست نزند، اما در نظر داشته باشید که در سراسر دنیا میلیاردها لامپ وجود دارد و با استاندارد کردن تمام آن‌ها، اقدام شایانی در جهت دوستی با محیط زیست انجام داده‌ایم.

برچسب مصرف انرژی را جدی بگیریم

برچسب مصرف انرژی

برچسب مصرف انرژی ابتکار جالبی است که به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا وسایلی تولید کنند که با محیط زیست سازگار باشند. وظیفه ما نیز به عنوان خریدار، حمایت از محصولاتی است که کمترین مصرف انرژی را داشته باشند.

انرژی‌های تجدیدپذیر را به کار گیریم

energy tajdid pazir دوستی با محیط زیست را از خانه شروع کنیم

فناوری انرژی تجدیدپذیر بحث تازه‌ای نیست اما مشکل این است که هنوز خانه‌ها مجهز به مولدهای انرژی تجدیدپذیر نشده‌اند. در بیشتر کشورها از جمله ایران، مسئولان تمهیداتی  برای حمایت از شهروندانی که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، در نظر گرفته‌اند. اگر بتوانیم از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنیم، گام مؤثری در جهت کاهش دمای زمین و میزان تولید دی‌اکسیدکربن برداشته‌ایم.

پاک‌کننده‌های سازگار با محیط زیست را تهیه کنیم

مواد شوینده سازگار با محیط زیست

شوینده‌ها یکی از مخرب‌ترین عوامل محیط زیست هستند. در سال ۲۰۰۰، مرکز کنترل سموم ایالات متحده اعلام کرد ۱۰ درصد از آلاینده‌های سمی ناشی از پاک‌کننده‌ها است. این آمار نشان می‌دهد بسیاری از صابون‌ها، موادشوینده، اسپری‌ها و ضدعفونی کننده‌هایی که استفاده می‌کنیم، با محیط زیست سازگار نیستند. دقت کنید قبل از خرید مواد شوینده، به برچسب آن توجه کنید و ببینید چه اندازه با محیط زیست سازگاری دارند.

فراموش نکنیم در برابر محیط زیست همه ما مسئول هستیم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

برای خواندن مطالب بیشتر، از صفحه خبر و گزارش در مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…