چگونه از رنگ‌ها در چیدمان خانه استفاده کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید طراحی دکوراسیون داخلی منزل روش خوبی برای به نمایش گذاشتن شخصیت و ذوق و سلیقه شماست.
رنگ ها در چیدمان خانه

برای این که دکوراسیون داخلی منزل خود را جذاب و خوش سلیقه بچینید، استفاده از عناصری نظیر رنگ‌ها، کاغذ دیواری‌ها و اکسسوری‌ها را فراموش نکنید. آن‌ها نه تنها جذابیت بصری و دیداری ایجاد می‌کنند بلکه جنبه‌های شخصیت شما را نیز بازتاب می‌دهند. در این مطلب از مجله دلتا به شما می‌گوییم که چگونه با استفاده از رنگ ها در چیدمان خانه تنوع و جذابیت ایجاد کنید.

ترکیب رنگ‌ها

همانند صاحب این خانه در تصویر زیر از ترکیب کردن جسورانه رنگ ها در چیدمان خانه نترسید. تایل‌های کفپوش با رنگ‌های شاد در کنار کاغذ دیواری سیاه و سفید و وجود رنگ‌های متضاد شاید از نظر شما نوعی بی‌نظمی و آشفتگی تلقی شود اما زمانی که آن را به خوبی اجرا کنید به طراحی بسیار خاص و هماهنگ دست می‌یابید.

برای آشنایی بیشتر با ترکیب‌های رنگی در دکوراسیون مطلب راهنمای ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون

رنگ اکسسوری‌ها و وسایل دکوری

اگر شخصیتی سرزنده و پرشور دارید پس اکسسوری و دکوری‌هایی را انتخاب کنید که بیانگر این ویژگی شما باشد. در تصویر زیر می‌بینید که فرش‌ها و تابلوهای عکس، شلف‌ها و آثار هنری که همه در رنگ‌های شاد و خیره کننده هستند، این خانه جذاب و شگفت انگیز را پدید آورده‌اند.

استفاده از رنگ در دکوراسیون

استفاده از رنگ‌های روشن

استفاده از رنگ‌های روشن در هر جای خانه ممکن است کار دلهره آوری باشد. درحالی که شما می‌خواهید با افزودن رنگ ها به دکوراسیون داخلی منزل تان چشم‌ها را مجذوب زیبایی آن کنید. رنگ‌های شاد و درخشان را با رنگ‌های قهوه ای چوبی بیاورید تا جلوه متمایزی ایجاد کنید. این رنگ‌های روشن، پرشور و پرانرژی هستند و در عین حال استفاده از رنگ‌های چوبی جلوه کلی اتاق را به تعادل می‌رساند.

مطالب بیشتر در زمینه رنگ‌های روشن در دکوراسیون را در مطلب رنگ های روشن در دکوراسیون را بخوانید.

استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون

کاشی‌های طرح‌دار یا کاغذ دیواری

کاشی‌های طرح‌دار یا کاغذ دیواری‌ها می‌توانند به طرز چشمگیری ظاهر یک اتاق را تحت تاثیر قرار دهند. این طراحان از کاغذدیواری‌های مختلفی بر روی هر دیوار استفاده کرده اند تا جلوه متفاوتی برای این اتاق خواب ایجاد کنند.

به علاوه سینک رنگی راه راه در دستشویی که دیوارهای آن با کاشی‌های موزاییک پوشانده شده است به آن جلوه ای خاص و جالب بخشیده است.

ترکیب رنگ ها در چیدمان

استفاده از سبک وینتیج

با انتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیج را پدید بیاورید. از مقادیر زیادی لوازم چوبی استفاده کنید تا به محیط خانه تان گرما ببخشید. برای داشتن سبک وینتیج رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید. رنگ‌های خنثی و گرم ظاهر قانع کننده‌تری برای دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سبک‌ها در دکوراسیون داخلی مطلب ۵ سبک‌ دکوراسیون که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد!  را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…