چه رنگ‌هایی در دکوراسیون با رنگ آبی ست می‌شوند؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ آبی به فضای اطراف خود آرامش می‌بخشد. زمانی که رنگ آبی با برخی از رنگ‌ها ترکیب شود، فضایی که ایجاد می‌کند بسیار متفاوت است
رنگ‌های هماهنگ با رنگ آبی

رنگ آبی با کدام یک از رنگ‌های دیگر می‌تواند فضایی زیبا ایجاد کند؟ مناسب‌ترین تنالیته رنگ آبی و رنگی که باید آن را همراهی کند، کدام است؟ همراه مجله دلتا باشید تا با رنگ‌های هماهنگ با رنگ آبی آشنا شوید.

ترکیب آبی و طوسی

اگر رنگ طوسی به درستی با رنگ‌های دیگر ترکیب نشود، فضایی خسته کننده و حتی دلگیر ایجاد می‌کند. یکی از رنگ‌‌هایی که تاثیرات رنگ طوسی را افزایش داده و ترکیبی زیبا با آن ایجاد می‌کند، رنگ آبی است. اگر به دنبال رنگی برای مبلمان هستید که هماهنگی زیبا با دیواری به رنگ طوسی روشن ایجاد کند، رنگ آبی روشن می‌تواند رنگ مناسب و الهام بخشی باشد.

ترکیب آبی و سفید

بهترین مکان برای استفاده از این ترکیب رنگی، اتاق خواب است. البته استفاده از بافت چوب در کنار این رنگ‌ها نیز احساس گرما و صمیمیت بیشتری به اتاق خواهد بخشید. استفاده از تنالیته های آبی روشن، باعث باز شدن ذهن و پرورش خلاقیت ذهنی نیز می‌شود. به همین دلیل ترکیب آن با رنگ سفید برای استفاده در اتاق خواب کودک نیز بسیار مفید خواهد بود.

ترکیب آبی و سفید

آبی و رنگ شنی

یکی از رنگ‌های هماهنگ با رنگ آبی رنگ شنی است. این رنگ در ترکیب با رنگ آبی مانند ترکیب ساحل و دریا، فضایی آرام و برگرفته از طبیعت است. رنگ شنی زمانی که با رنگ آبی روشن ترکیب شود، فضایی لطیف و شاداب ایجاد می‌کند. زمانی که با آبی تیره ترکیب شود احساسی از عمق اقیانوس را ایجاد کرده و حسی از شکوه و عظمت را به انسان می‌بخشد.

آبی و رنگ شنی

آبی و قرمز

خاصیت هیجان انگیز رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی یکدیگر را کامل کرده و این دو انرژی متضاد در کنار یکدیگر، محیطی فوق العاده ایجاد می‌کنند. یکی از تنالیته‌های زیبای رنگ قرمز، رنگ آجری است و ترکیب این رنگ با رنگ آبی فضایی زیبا، خاص، انرژی بخش و در عین حال دل‌نشین ایجاد می‌کند.

رنگ هماهنگ با رنگ آبی

رنگ آبی و خردلی

یکی از تنالیته‌های رنگ زرد که با نام‌های خردلی و یا زرد زعفرانی نیز شناخته می‌شود، یکی از رنگ هایی است که در ترکیب با رنگ آبی، به ویژه آبی پاستلی، به مکان شخصیت و ظاهری متفاوت و منحصر به فرد می بخشد. هم چنین این ترکیب رنگی در سال‌های اخیر به یکی از ترند‌های مطرح در طراحی داخلی تبدیل شده است.

آبی و خردلی

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول چیدمان که در هر خانه‌ای باید رعایت شود را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…