چگونه رنگ دیوار را با مبلمان ست کنیم؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر رنگی تاثیر متفاوتی بر روی انسان ایجاد می‌کند. هر رنگی بر اساس سن، محیط زندگی و محیط کاری ما مفهوم متفاوتی را برای انسان ایجاد می‌کند.
هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان

در مطالب متعددی در مورد اهمیت رنگ در طراحی داخلی صحبت کرده‌ایم. رنگ مناسب برای مبلمان را مورد بررسی قرار داده و گاهی به رنگ مناسب برای دیوارها پرداخته‌ایم. اما این رنگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند تاثیر کافی و درستی را ایجاد کنند، بلکه باید در هماهنگی با یکدیگر انتخاب شده و بکار برده شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

ترکیب رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم

زمانی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی انتخاب کنید، باید کارکرد اتاق و فضایی که می‌خواهید در آن اتاق ایجاد کنید را نیز در نظر داشته باشید.

رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون

  • رنگ‌های گرم برای مکان‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها فضای صمیمانه‌تری را ایجاد کنید، مناسب هستند.
  • رنگ‌های سرد را می‌توانید برای ایجاد فضاهایی آرام‌تر بکار ببرید.

می‌توانید در کنار دیوارهایی که دارای رنگ‌های سرد و خنثی مانند آبی و یا طوسی هستند، از مبلمانی با رنگ‌های گرم، مانند رنگ قهوه‌ای، زرد و یا قرمز استفاده کرده و به فضایی هماهنگ و متعادل دست پیدا کنید.

مبلمان سفید

در هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان ، مبلمانی که به رنگ سفید هستند را هم می‌توانید با رنگ‌های سرد ترکیب کرده و هم در کنار رنگ‌های گرم بکار ببرید.

ست رنگ مبل و دیوار

  • اگر به دنبال ایجاد فضایی راحت و آرامش بخش هستید، می توانید مبلمان سفید رنگ را با دیوارهای طوسی، آبی و یا سایر رنگ های سرد ترکیب کنید.
  • برای ایجاد فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر می توانید مبلمان سفید را در کنار دیوارهایی به رنگ زرد، قرمز، شرابی و سایر رنگ‌های گرم بکار ببرید.

مبلمان مدرن

در ست کردن رنگ دیوار و مبلمان، مبلمانی که دارای سبکی بسیار مدرن و منحصر به فرد هستند، می‌توانند دارای رنگ‌های بسیار متفاوتی باشند. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید رنگ دیوار را انتخاب کنید، ابتدا باید رنگ مبلمان را در نظر داشته باشید.

اگر مبلمانی که در اختیار دارید دارای رنگ‌های ملایمی مانند بژ و یا رنگ‎‌های خنثی مانند رنگ طوسی هستند، می‌توانید با انتخاب یک رنگ تیره و جذاب مانند رنگ شرابی برای دیوارها، یک پس زمینه فوق العاده برای مبلمان خود ایجاد کرده و به ترکیبی زیبا و مدرن دست پیدا کنید. مبلمان و اکسسوارها زمانی که در مقابل دیواری با رنگ تیره قرار بگیرند، می‌توانند به بهترین شکل خود را نمایان کنند.

رنگ دیوار و مبلمان

مبلمان چوبی

اگر از مبلمان چوبی در چیدمان خانه استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از طیف رنگی مانند رنگ خاکی، بژ و استخوانی برای دیوارها، دکوراسیونی گرم و صمیمی ایجاد کنید. شاید این ترکیب فضایی قابل توجه و متفاوت ایجاد نکند، اما می‌تواند ظاهری شیک و اصیل به محیط زندگی شما ببخشد. اگر چنین طراحی را انتخاب کنید، می توانید به عنوان رنگ سوم، تنالیته‌های رنگ آبی را بکار برده و کنتراستی زیبا را به نمایش بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمانی متفاوت را در نشیمن خود تجربه کنید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

    واقعا،ممنونم،گرچندامکان(مالی)برای ما،ولی ازشماممنونم.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…