بهترین رنگ برای هر اتاق خانه

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ‌هایی که ما در خانه‌ها و محیط اطراف خود استفاده می‌کنیم روی خوب بودن حال ما از نظر روحی و جسمی تاثیر می‌گذارد.
انتخاب رنگ اتاق

از مواردی که باید هنگام انتخاب رنگ اتاق به آن توجه داشته باشید این است که کدام رنگ با کاربری هر اتاق به بهترین شکل مناسبت دارد. برای مثال در اتاق خواب، رنگی آرامش بخش و دلپذیر را انتخاب کنید و در اتاق ناهارخوری رنگی که تحریک کننده اشتها باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ پذیرایی و نشیمن

اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن یا اتاق خانواده، جایی است که افراد خانواده شما خستگی شان را رفع می‌کنند. این یک مکان اجتماعی است و جایی است که بعد از یک روز طولانی کاری، دوست دارید در آن سرگرم باشید.

اتاق های پذیرایی‌ که در رنگ سفید هستند حس آرامش و آسودگی را القا می‌کنند. دیوارهای سفید با انعکاس نور، فضاها را بزرگتر نشان می‌دهند. بسیاری از عناصر زیبای طبیعت نیز به رنگ سفید هستند؛ نظیر ابرها، شن و ماسه در ساحل، صدف‌ها، سنگ‌ها و صخره‌ها.

رنگ سفید اغلب حس خلوص و پاکیزگی را القا می‌کند و به بزرگتر شدن بصری فضا کمک می‌کند.

رنگ مناسب اتاق

یک اتاق پذیرایی سفید، جلوه‌ای دلباز و آرامش بخش دارد که حال و هوای اتاق را برای آرامش گرفتن و تفکر، مناسب می‌کند.

رنگ های سفید گرم به اتاق شما ظاهری لطیف تر و سنتی تر می‌دهند درحالی که رنگ های سفید سرد به اتاق شما جلوه ای امروزی تر و براق تر می‌دهند.

رنگ اتاق خواب

شما احتمالا حدود یک سوم از زندگی خود را در اتاق خواب خود می‌گذرانید. اتاق خواب جایی برای استراحت و خوابیدن است. رنگ سبز به ایجاد فضای آرامش بخش کمک می‌کند. سبز با طبیعت، راحتی، آرامش و آسودگی ارتباط دارد.

این رنگ برای اتاق خواب، انتخابی عالی است. اگر شما زندگی پرمشغله و شلوغی دارید، با اضافه کردن مقداری رنگ سبز به اتاق خواب خود، می‌توانید باعث تعادل انرژی شده و حسی آرامش بخش به ارمغان بیاورد.

رنگ اتاق در دکوراسیون

به یاد داشته باشید که اتاق خواب تماما مربوط به شما می‌شود و دکوراسیون آن صرفا به رنگ دیوار محدود نمی‌شود. روتختی و ملحفه، بالشت ها و دیگر لوازم نیز باید بیانگر انتخاب و سلیقه شما باشند.

رنگ آشپزخانه

فضاهای آماده سازی غذا باید فضاهایی گرم و پرنشاط باشند تا بتوانید در آن ها خلاق باشید. به تزئینات غذای خود بپردازید و اشتهای افراد را بالا ببرید و از عطر و طعم غذاهای خوشمزه‌ای که می‌پزید لذت ببرید.

رنگ مناسب اتاق

رنگ زرد به فضای پخت و پز ما شادی و نشاط می بخشد. رنگ زرد رنگی گرم، شاد و درخشان است. به وسایل و دکوری‌ها در رنگ زرد درخشان فکر کنید.

آن‌ها به طور کلی القا کننده حس مثبت و تازگی هستند. نظیر لیموهای رسیده سبز، موز، گل‌های زرد آفتابی و حتی خود آفتاب. همانند رنگ سفید، رنگ زرد نیز به انعکاس نور کمک می‌کند که این بخصوص برای آشپزخانه‌های تاریک بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه فضای خانه را گرم و صمیمی کنیم؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…