ایده هایی جذاب برای کتابخانه منزل (+ویدئو)

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دسترسی آسان به کتاب، عدم برخورد نور مستقیم با کتاب و جلوگیری از نفوذ رطوبت از نکات مهم هستند که در انتخاب محل قرارگیری و نوع کتابخانه منزل اهمیت دارند.
Classic Home Library Design Round Stair ایده هایی جذاب برای کتابخانه منزل (+ویدئو)

کتابخانه منزل ، چیدمان کتابخانه منزل ، مدل کتابخانه خانگی دیواری ، مدل کتابخانه جادار ، مدل کتابخانه دیواری ساده ، ایده کتابخانه خانگی ، خرید کتابخانه ارزان ، خرید کتابخانه مدرن ، سفارش ساخت کتابخانه چوبی و … همه این ها چالش های پیش روی استفاده کنندگان از کتابخانه منزل است.

کتاب یار مهربان و دیرین بشر، از دیرباز جایگاه ویژه و تاثیر‎گذاری در پیشرفت و تکامل سبک زندگی داشته است. مجله دلتا با ارائه این مطلب سعی دارد، علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی و استفاده‎ی بهینه از فضاهای کاربردی خانه، شما را با نکات مهم در مورد  نحوه جانمایی و مدل‎های کتابخانه‎های مدرن و سنتی آشنا کند.

کتابخانه منزل

نکاتی در باره جانمایی کتابخانه منزل

محل قرارگیری کتابخانه در محیط خانه بسیار مهم است. از جمله نکاتی که باید در انتخاب محل کتابخانه مورد توجه قرار گیرد، جانمایی آن‎ها دور از نقاط مرطوب، نتابیدن نور مستقیم آفتاب، دسترسی آسان، جذابیت‎های بصری و … است.

مدل های کاربردی کتابخانه منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی، بهتر است اندازه، شکل، فرم و رنگ اجزای تشکیل دهنده‎ی محیط در تناسب با یکدیگر عمل کنند. مهم نیست خانه شما چقدر وسعت دارد، نکته حائز اهمیت در جانمایی و انتخاب نوع کتابخانه، تناسب آن با محیط و دیگر اجزای خانه شماست.

به‎عنوان نمونه می‎توانید با در نظر گرفتن بودجه، محدودیت تناسب اشیاء و ابعاد محیط، نسبت به تهیه کتابخانه‎های چوبی، قفسه‎های مشبک، ام دی اف یا هر شیئ که با تغییرات اندک قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه را دارد، اقدام کنید.

به هر حال به ‎رغم گسترش کتابخانه‎های دیجیتال، کتابخانه‎های فیزیکی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‎اند. ایجاد حس نوستالژی و تاثیر مثبت کتابخانه بر محیط، به عنوان مکانی برای تفکر و مطالعه بسیار محسوس و اجتناب ناپذیر است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷ در ۹:۲۶ ب٫ظ

    این مطلب خیلی عالی بود.عکس ها و ویدیو هم خیلی ایده های خوبی داشت

    پاسخ

    • احمد کریمی روزبهانی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۷ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاس از لطف و توجه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…