روغن نعناع، روغنی با خاصیت‌های فراوان

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر یک از روغن‌های گیاهی بسته به گیاه مورد استفاده و مزاج روغن پایه آن، دارای خواص و تأثیرات زیادی است که کاربردهای مختلف بهداشتی، آرایشی و درمانی دارند.
خواص روغن نعناع

روغن نعناع یک روغن اسانسی است که از برگ‌های تازه نعناع گرفته می‌شود و کاربرد‌های زیادی دارد. نعناع گیاهی معطر است که یک خانواده‌ گسترده شامل نعناع فلفلی، پونه و انواع دیگر را تشکیل می‌دهد. روغن اسانس نعناع برای مصارف آرایشی و بهداشتی، طعم دهنده خوراکی و تقویت مو کاربرد دارد. در این مطلب از مجله دلتا به توضیح بیشتر خواص روغن نعناع می‌پردازیم.

انواع روغن نعناع

مصرف دوز بالای روغن نعناع می‌تواند سمی باشد. به همین دلیل همواره باید آن را به صورت رقیق‌شده مصرف کنید. روغن نعناع را می‌توان به اشکال مختلف یافت. برخی از نمونه‌های آن عبارتند از:

  • روغن اسانس: فرم بسیار غلیظی است که از آن می‌توان برای آروماتراپی (رایحه درمانی) یا به صورت رقیق‌شده روی پوست استفاده کرد.
  • عصاره نعناع: یک شکل رقیق‌تر است که  به عنوان طعم‌دهنده به غذا‌ها استفاده می‌شود.
  • کپسول روغن نعناع: از این کپسول‌ها به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود.

روغن نعناع بوی بسیار تیزی دارد که خنک‌کننده و طراوت‌بخش است.

احتمالا با طعم و حس آن آشنا هستید. اجزای شیمیایی اصلی روغن نعناع شامل منتول و منتون هستند، اگرچه عناصر مهم دیگری نیز در آن وجود دارند.

روغن نعناع

خواص روغن نعناع

کمک به دستگاه گوارش

مصرف روغن نعناع به رفع سوء هاضمه کمک می‌کند. همچنین بوییدن رایحه این روغن در کاهش حالت تهوع موثر است. به علاوه روغن نعنا در بیماری سندروم روده تحریک‌پذیر که یک بیماری مزمن گوارشی است، باعث بهبود درد شکم و سایر علائم این بیماری می‌شود.

تسکین درد

از خواص روغن نعناع برای درمان سردرد‌های عصبی ناشی از میگرن و دلایل دیگر استفاده می‌شود.

محققان دریافتند که ماساژ پیشانی با روغن نعناع، تا حداقل ۲ ساعت، از شدت درد می‌کاهد.

روغن نعناع برای پوست

محققان دریافتند که محلول یک درصد روغن نعناع باعث بهبود شدت و کاهش مدت زمان خارش پوست (به دلیل گزیدگی حشرات، بارداری یا کهیر) شده است. دقت کنید که برای پیشگیری از بروز آلرژی ابتدا مقدار کمی از روغن را روی سطح کوچکی از پوست امتحان کنید.

 روغن نعناع برای رشد مو

اگر به دنبال افزایش رشد مو‌ها به کمک روغن نعناع هستید، می‌توانید یک یا دو قطره روغن سه درصد را روی مو‌های خود بمالید. با این کار مقداری احساس سوزش خواهید کرد، اگر این میزان بیش ازحد تحمل بود باید استفاده را متوقف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمک بارهنگ و عرق نعناع لاغر شوید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  4. نوروزی09134316512

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…