احتمال اینکه دوباره کرونا بگیریم چقدر است؟

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متخصصان بیمار‌های عفونی بر این باورند که افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا در مقابل ابتلای مجدد مصونیت ندارند و امکان ابتلای شدیدتر به ویروس وجود دارد.
ابتلای مجدد به کرونا

آیا قبلا یک بار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید؟ باید بدانید باز هم احتمال دارد که دوباره مبتلا شوید. شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد ابتلای مجدد به کرونا یک تهدید کاملا واقعی است. آسیب پذیری زیادی پس از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ حتی از نوع خفیف آن وجود دارد. در بررسی این احتمال با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

چرا ابتلای مجدد اتفاق می‌افتد؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند ابتلای مجدد به کرونا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال اثر بار ویروسی در بدن، داشتن یک دوره عفونت خفیف‌تر یا عدم ایجاد آنتی بادی کافی، می‌تواند فرد را آسیب پذیرتر کند.

ابتلا به کرونا

ماندگاری آنتی‌ بادی در بدن چه مدت است؟

بدن فرد پس از ابتلا، آنتی بادی یا پادتن می‌سازد که به بدن کمک می‌کند در آینده پاسخ دفاعی خوبی داشته باشد. با این حال، دشوار است که بدانید آنتی بادی‌ها چه مدت از شما محافظت می‌کنند. طبق آنچه تا این لحظه تصور می‌شود آنتی بادی‌ها پس از بهبودی برای مدت ۳ تا ۶ ماه در بدن باقی می‌مانند و پس از مدتی کمرنگ می‌شوند.

تاثیر بیماری‌های زمینه‌ای

محققان دریافتند افرادی که از دیابت رنج می‌برند پس از ابتلا به کرونا، آنتی بادی کافی ندارند. از این رو بیشتر در معرض خطر ابتلای مجدد به کرونا قرار می‌گیرند. همینطور افرادی که دارای ایمنی پایینی هستند، پاسخ آنتی بادی در آنها مختل می‌شود. در بعضی موارد ممکن است افراد به طور کلی آنتی بادی تولید نکنند. سیستم ایمنی بدن بسته به قدرت و میزان بار ویروسی که در معرض آن قرار گرفته است، واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. بازگشت مجدد بیماری به پاسخ بدن شما بستگی دارد.

چه چیزی خطر ابتلا مجدد به کرونا را افزایش می‌دهد؟

کم توجهی به دوره نقاهت وعدم مصرف کامل داروها می‌تواند یک پرچم قرمز باشد. مصرف مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیز از عملکرد حیاتی پشتیبانی می‌کنند. درمان می‌تواند تا دو ماه ادامه داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید آن را با پشتکار دنبال می‌کنید.

واکسن ها تا چه حد به ما کمک می‌کنند؟

حتی اگر فردی از ویروس کرونا بهبود یافته باشد هنوز هم می‌تواند از واکسیناسیون بهره‌مند شود. زیرا در برخی افراد عفونت در حدی بوده که پاسخ ایمنی بدن از بین رفته و حافظه ایمنی در برابر ویروس به طور موثر ایجاد نشده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۱۱ باور غلط و رایج درباره واکسن کرونا!

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  6. شاهین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  9. مسعود

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۲۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • شاهین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۷ ق٫ظ

      ۵ستاره باماه

      پاسخ

      • سارا امیرانی

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

        همراه گرامی مجله دلتا ، از اینکه با بازخوردهای مثبتتون ، ما رو تقویت می کنید سپاس گزارم.

        پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…