چطور کمتر از موبایل خود استفاده کنیم

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها بسیاری از افراد به شدت به گوشی هوشمند خود وابسته‌اند. این وابستگی اغلب باعث می‌شود افراد با مشکلاتی روبه‌رو شوند.
کاهش وابستگی به گوشی هوشمند

 یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که  بزرگسالان ایالات متحده، روزانه حدود دو ساعت و ۲۲ دقیقه را  صرف کار با گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند و این رقمی رو به رشد است. در این مطلب از مجله دلتا درباره راهکارهایی برای کاهش وابستگی به گوشی هوشمند صحبت خواهیم کرد.

راهکارهایی برای کاهش وابستگی به گوشی هوشمند

نور صفحه گوشی برای زنگ،پیام‌های هشدار و… را قطع کنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود توجه شما به سمت گوشی هوشمندتان جلب شود، نور صفحه نمایش است. در واقع شاید این روشن شدن صفحه نمایش مثل یک نیروی یادآور باعث شود توجه شما به سمت گوشی هوشمندتان جلب شود.

بر این اساس بهتر است نور همراه با زنگ،پیام و… را قطع کنید.

تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را به حداقل برسانید

برخی افراد به علت شغل یا شرایط زندگی خود مجبورند در شبکه‌های اجتماعی حاضر باشند. این موضوع برای همه صدق نمی‌کند. در واقع برخی افراد بی‌هیچ دلیل خاصی حداقل در ۴ شبکه اجتماعی حضور دارند. سعی کنید تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را کاهش دهید. این به این معنا نیست که باید همه شبکه‌های اجتماعی را قطع کنید. فقط کافی‌است تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را به حداقل برسانید.

راهکارهایی دیگر برای کاهش وابستگی

به گوش هوشمند خود مرخصی بدهید. شما می‌توانید در تعطیلات آخر هفته به گوشی هوشمند خود مرخصی بدهید. می‌توانید گوشی را خاموش کنید یا آن را بی‌صدا کنید. گوشی خود را در جایی قرار دهید که کمتر چشمتان به آن بیفتد. این یک تمرین مناسب برای شما خواهد بود که ببینید بدون گوشی هوشمند هم می‌توان زندگی کرد.

از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ‌دار خود استفاده نکنید سعی کنید کمتر از تلفن هوشمند خود به عنوان ساعت زنگ‌دار استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند که صبح‌ها به محض بیدار شدن و باز کردن چشمانتان مشغول بررسی شبکه‌های اجتماعی نشوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها قبیله‌ای در جهان که مثل انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…