راهکارهایی برای کاهش روند پیری

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمانی که فرایند طبیعی سال‌خوردگی منجر به بروز مشکلاتی در سلامتی می‌شود، احساس مبارزه با علائم پیری در اکثر افراد شکل می‌گیرد چرا که با مشاهده چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورتشان و همچنین آویزان و شل شدن پوست، بسیاری از اندام‌های بدن احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنند.
پیرر 1 راهکارهایی برای کاهش روند پیری

هیچ کس قادر نیست به زمان نوجوانی و جوانی بازگردد. با رعایت برخی نکات می‌توان اثرات سالخوردگی را کاهش داد. در واقع عواملی غیر از ژنتیک می‌تواند در میزان پیری شما تأثیر بگذارد. بسیاری از این موارد قابل کنترل هستند. در این مطلب از مجله دلتا با بهترین راه‌ها برای کاهش روند پیری آشنا می‌شوید.

چگونه سرعت پیری را به تاخیر بیندازیم؟

 از عینک آفتابی استفاده کنید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش، می‌تواند مشکلات مختلف چشم از جمله آب مروارید را ایجاد کند. این بیماری دلیل اصلی کاهش بینایی در افراد ۵۰ سال به بالا است. مطمئن شوید که عینک آفتابی شما ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش را مسدود می‌کند.

ایروبیک انجام دهید

افرادی که فعال هستند کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی و زوال عقل قرار می‌گیرند. بهتر است در هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت داشته باشید. یکی دیگر از راه های عالی برای به تاخیر انداختن روند پیری پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه‌ای است.

با دوستان و اقوام معاشرت کنید

روابط، نقش مهمی در سلامتی و امید به زندگی افراد دارد. روابط اجتماعی کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین به افزایش طول عمرکمک می‌کند.

شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ، می‌تواند گردش خون را در مغز تقویت کند. همچنین فشار خون را کاهش می‌دهد. حتما روزانه شکلات تلخ مصرف کنید. توجه داشته باشید مانند هر چیز دیگری در زندگی، در این کار زیاده روی نکنید.

راهکارهایی برای کاهش سرعت پیری

استرس شغلی‌تان را کم کنید

استرس، باعث تسریع پروسه پیری می شود. افرادی که در مشاغل سخت و پر مسئولیت هستند و استرس و فشار کاری بالایی را تجربه می کنند، زودتر پیر می‌شوند.

در صورت نارضایتی از شغل‌تان، شغل خود را عوض کنید. سعی کنید استرس کار فعلی‌تان را کم کنید و تکنیک‌های آرام سازی و تنفس عمیق را یاد بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  3. محمد اشرفی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…