سبک‌های محبوب در دکوراسیون آشپزخانه

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گذشت زمان سبک‌های بسیار زیادی به معماری وارد شده‌اند که هر کدام دارای خصوصیات و زیبایی‌های مربوط به خود هستند.
سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه

اولین قدم برای طراحی داخلی آشپزخانه، انتخاب سبک دکوراسیون است. سبک‌های محبوب آشپزخانه شهرت جهانی دارند و معمولا جزو انتخاب‌های اصلی کارفرمایان بشمار می‌روند. اگر می‌خواهید مثل یک معمار به طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود بپردازید، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با خواندن این مطلب از مجله دلتا با سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

سبک مدرن

امروزه دکوراسیون خانه‌های امروزی، بیش‌تر مطابق با اصول سبک مدرن اجرا می‌شود. سبک مدرن می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی آشپزخانه‌ها باشد. در سبک مدرن از متریال‌هایی مثل سنگ، شیشه و چوب به فرم تراش خورده و مسطح استفاده می‌شود. در آشپزخانه‌هایی که به این سبک اجرا می‌شوند، خطوط مستقیم و لوازم ساده از جمله خصوصیات برجسته بشمار می‌روند.

سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

سبک مینیمالیسم

یکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه سبک مینیمالیسم است. مصالح این سبک نیز شبیه به سبک مدرن هستند. در این سبک از ترئینات خبری نیست. دکوراسیون آشپزخانه‌های مینیمال به طور عمده با استفاده از رنگ سفید طراحی می‌شوند. کابینت‌ها در چنین سبکی پیوسته و عموما بدون دستگیره هستند و تک رنگ اجرا می‌شوند.

سبک مینیمالیسم در دکوراسیون آشپزخانه

سبک روستیک

روستیک، سبکی است که از طراحی داخلی خانه های روستایی برگرفته شده است. از خصوصیات دکوراسیون سبک روستیک می‌توان به استفاده از متریال‌های طبیعی بدون پرداخت و با شکل اولیه اشاره کرد. چوب از جمله مشهورترین متریال‌های این سبک است و معمولا جلا داده نمی‌شود. استفاده از چراغ‌هایی به شکل فانوس می‌تواند به اجرای این سبک کمک کند.

سبک روستیک در دکوراسیون آشپزخانه

سبک کلاسیک

در اجرای این سبک در آشپزخانه، از کابینت‌های نه چندان یکپارچه و دارای سطوح فرورفته و بیرون زده استفاده می‌شود. این کابینت‌ها معمولا دستگیره‌های فلزی با شکل‌های متنوع دارند. سنگ و چوب از مصالح اصلی این سبک هستند. استفاده از کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای، لوستر کلاسیک و تزئینی و صندلی‌های لوکس با پایه‌های تراش خورده و منحنی از ویژگی‌های طراحی داخلی آشپزخانه به این سبک است.

سبک دکوراسیون آشپزخانه

سبک معاصر

سبک معاصر شامل خصوصیاتی است که می‌تواند هم از سبک مدرن و هم از سبک‌های دیگر سرچشمه بگیرد.  برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه خود به سبک معاصر، می‌توانید از مصالح جدید یا قدیمی، طبیعی یا صنعتی و ساده یا پرداخت شده استفاده کنید. در چنین سبکی محدودیت‌ها برداشته می‌شود. همچنین می‌توان با ترکیب عناصر مدرن و کلاسیک به اجرای دکور مورد علاقه خود پرداخت.

سبک طراحی آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب توصیه‌های رنگی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…