با بزرگ‌ترین حیوانات جهان آشنا شوید!

۲۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در بین حیواناتی که در طول تاریخ بر روی زمین وجود داشته‌اند، گونه هایی از حیوانات بسیار بزرگ‌تر بوده‌اند که برخی از آن‌ها همچنان یافت می‌شوند و برخی دیگر منقرض شده‌اند.
بزرگترین حیوانات جهان

دنیای حیوانات هیچ حد و مرز و یا شکل خاصی ندارد. ما شاهد گوناگونی حیوانات در ابعاد و اندازه‌‌های مختلف هستیم؛ از وال ۳۰ متری گرفته تا سوسک‌های غول‌پیکر. هیچ شکی نیست که وزن، طول و یا قد حیوانات با یک‌دیگر متفاوت است. همین موضوع  آن‌ها را از یک‌دیگر متمایز می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با بزرگترین حیوانات جهان آشنا می‌شوید.

سوسک جالوت

سوسک‌های جالوت، بزرگ‌ترین نوع سوسک در جهان هستند. زیستگاه اصلی آن‌ها در جنگل‌های استوایی آفریقا می‌باشد. این نوع سوسک به عنوان سنگین‌ترین حشره‌ در سطح جهان توانسته مقام اول را از آن خود کند. وزن سوسک جالوت ۱۰۰ گرم بوده است. این سوسک‌های غول‌پیکر در رنگ‌‌های قهوه‌ای، سفید و سیاه در دل طبیعت دیده می‌شوند.

شترمرغ

 آیا میدانستید در حال حاضر به شترمرغ لقب بزرگترین پرنده زنده در دنیا داده شده است؟ شترمرغ‌ها معمولاً قدی معادل ۲.۷ متر داشته و وزن آن‌ها ۱۵۶ کیلوگرم است. این گونه از پرندگان با داشتن سایز چشم ۵ سانتی‌متری بزرگترین چشم‌ را در میان تمامی پرندگان دارند. جالب است بدانید شترمرغ‌ها دندان ندارند. بدون نوشیدن آب هم تا چندین روز زنده می‌مانند چراکه قادرند آب مورد نیازشان را در داخل بدن تولید کنند. همچنین شترمرغ‌ها می‌توانند آب موردنیازشان را از گیاهانی که می‌خورند استخراج کنند.

خرس قهوه‌ای

مقام بزرگ‌ترین گوشت‌خوار زنده روی زمین بین خرس‌های قهوه‌ای و خرس‌های قطبی مشترک است. با داشتن وزنی تقریباً برابر ۱ تن و قد سه متری، خرس قهوه‌ای توانسته این لقب را از آن خود کند. خرس‌های قهوه‌ای عمدتاً در جنگل‌های استوایی و کوهستان‌های آمریکای شمالی، آسیا و اروپا یافت می‌شوند. این حیوان بیشتر از مهره‌دارانی نظیر خوک آبی و گاو ماهی تغذیه می‌کند.

غول پیکرترین حیوانات جهان

فیل آفریقایی

بزرگ‌ترین حیوان در دسته فیل‌ها، فیل آفریقایی نام دارد. وزن او تا ۷ تن نیز می‌رسد. فیل آفریقایی معمولاً از تنه تا دم ۱۰.۶ متر طول دارد. طول دست‌های آن هم به ۴.۲ متر می‌رسد. فیل ساوانا و فیل جنگی هر دو فیل آفریقایی هستند. در حال حاضر این دو فیل در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار گرفته‌اند، چرا که به شدت در معرض خطر انقراض هستند.

نهنگ آبی

نهنگ آبی بزرگ‌ترین حیوان در طول تمامی دوره‌ها بوده و هست. این حیوان با داشتن وزنی معادل ۱۸۰ تن و طولی نزدیک به ۳۰ متر توانسته است بدون هیچ رقیبی، این جایگاه را با افتخار از آن خود کند. جالب است بدانید تنها زبان این حیوان می‌تواند به اندازه یک فیل باشد. همچنین قلب نهنگ آبی به اندازه یک اتومبیل وزن دارد! اما گول این جثه‌ غول‌پیکر را نخورید. این حیوان با تمامی این توصیفات، از پلانکتون‌های تک سلولی تغذیه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زمین در حال نابودی است را بخوانید.

 

۲۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۸ ب٫ظ

  5. F. H

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    مهیج

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۵ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…