بهترین زمان خرید خانه در سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهتراست که خریداران واقعی در این بازار فعال‌تر باشند تا فرصت حاضر را از دست ندهند. بازه زمانی کنونی را می‌توان بهترین زمان خرید خانه برای متقاضیان مصرفی و سرمایه‌گذاران بلند مدت دانست.
بهترین-زمان-خرید

بهترین زمان خرید خانه در سال ۹۷  چه زمانی است؟ خانه بخریم یا دست نگه داریم ؟ پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ ،  قیمت مسکن کاهش خواهد یافت یا افزایش ؟ افزایش وام مسکن چه تاثیری بر قیمت ها دارد؟ سوالاتی از این دست مدتهاست که ذهن قشر کثیری از جامعه را درگیر خود کرده است.

پاسخ به این پرسش ها از جانب کارشناسان و مدیران خبره بازار مسکن می‌تواند تا حد قابل توجهی تصمیم به خرید یا فروش و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را تسهیل کند. براین اساس مجله دلتا در گفت و گوی اختصاصی با یکی از مدیران آژانس‌های دلتا به پرسش های متداول در این حوزه پاسخ داده است.

بهرتین زمان خرید آپارتمان

 

سهراب افقی، مدیر آژانس املاک  ۴۴ دلتا، در رابطه با آینده بازار مسکن گفت: شرایط حاکم بر بازار نشان دهنده تداوم وضعیت فعلی، یعنی رکود تورمی است.

وی افزود: هرچند برخی تحولات مانند سرازیر شدن سرمایه‌های جدید که قبلا به ارز و طلا  تبدیل شده بود، می‌تواند رونق مقطعی بازار را پدید آورد ولی شواهد بازار نشان دهنده ادامه رکود تا ابتدای  سال ۹۸ است.

احتمال افزایش وام ۸۰ میلیونی به ۱۱۰ میلیون تومان

سهراب افقی در پاسخ به این پرسش  که افزایش وام مسکن چه تاثیری بر قیمت خانه خواهد داشت گفت: به نظر می‌رسد در ادامه امسال و ابتدای سال آینده افزایش سود سپرده‌ ها و بالابردن سقف وام مسکن از ۸۰ به ۱۱۰ میلیون  در دستور کار بانک مرکزی باشد، اما اینکه آیا این افزایش وام منجر به رونق کلی در بازار شود موضوع دیگری است.

مدیر آژانس املاک ۴۴  دلتا در ادامه با تاکید بر این که وام  ۸۰ میلیونی مسکن  با وام ۱۶۰ میلیونی خانه اولی‌ها متفاوت است، افزود: افزایش سقف وام می‌تواند به صورت مقطعی در مناطق جنوبی تهران ریز موج‌های مثبتی را ایجاد کند.

وی درباره اینکه ورود ارز و طلا چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت گفت: بازار به صورت مقطعی واکنشی مثبت به ورود این سرمایه نشان خواهدداد. اما باید توجه داشت که سرمایه‎گذاری در بخش مسکن بیشتر از همه به نفع خود مردم است.

سرمایه گذاری در بخش مسکن کم ریسک و پر سود است

سهراب افقی با بیان این مطلب که سرمایه گذاری در بخش مسکن با حاشیه ریسک کمتری روبه رو است و البته در بلند مدت سود مطلوب را نیز خواهد داشت،افزود: جذابیت سرمایه‌گذاری در بخش املاک فقط منوط به امنیت بالای آن نیست بلکه شما به عنوان سرمایه گذار از مزیت ارزش افزوده نیز بهره مندخواهید شد.

سرمایه گذاری روی بازار دلار و سکه شما را به عنوان نگه دارنده این کالاها معرفی می‌کند و باید منتظر افزایش قیمت آن باشید، ولی سرمایه‌گذار با خرید ملک می‌تواند از ارزش افزوده اجاره بها و افزایش طبیعی قیمت‌ها سود ببرد.

بهترین زمانه خرید ملک در سال97

بهترین زمان خرید خانه برای متقاضیان مصرفی و سرمایه گذاری

مدیر آژانس املاک ۴۴ دلتا در پاسخ به این پرسش که بهترین زمان خرید خانه چه وقتی است؟  گفت: برای متقاضیان مصرفی که قصد دارندخانه دار شوند، بهترین زمان خرید خانه در سال ۹۷ همین سه ماهه پایانی سال است که قیمت‌ها یا ثابت است یا با شیب ملایم‌تری افزایش می‎یابد. بنابر این در اینکه شرایط کنونی مطلوب تر از سال آینده است تردیدی  نیست.

وی افزود:بهتر است خریداران واقعی این فرصت را از دست ندهند. ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی که نگاه سوداگرانه به بازار ندارند و به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود هستند هم بهتر است در این بازار کم نوسان اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند. باید توجه داشت که ویژگی بارز سرمایه گذاری در بخش املاک خطر پذیری کم و حاشیه سود بالا در بلند مدت است. به هر ترتیب بهترین زمان خرید خانه هم  برای سرمایه گذاران و هم متقاضیان مصرفی همین سه ماهه پایانی سال است.

شرایط به نحوی است که سه ماهه پایانی امسال در مقایسه با  سال ۹۸ بهترین زمان برای خرید خانه است و متقاضیان اعم از مصرف کننده و سرمایه گذار باید در این مدت فعال‌تر باشند

هر سرمایه گذاری لزوما سوداگرانه نیست

سهراب افقی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار مسکن و افزایش مشوق‌ها گفت: نمی‌شود هر سرمایه‌گذار در بخش مسکن را سوداگر دانست. سوداگر کسی است که در پی خرید و فروش چندباره در بازه زمانی کوتاه مدت چند ماهه است، طبیعی است که منطق بازار این بخش از سرمایه را به‎صورت خودکار از چرخه خارج خواهدکرد. خریدار  باید دقت کند که در زمان خرید خانه با آگاهی از شرایط بازار و آینده تحولات بهترین خرید را داشته باشد.

بهترین وقت خرید خانه

مدیر آژانس املاک ۴۴  دلتا ادامه داد: همانطور که عنوان شد، عمده دلیل ورود سرمایه‌های جدید به بخش مسکن امنیت بالای آن در حفظ سرمایه است. این یعنی نگاه سرمایه گذاران و مردم به بازار املاک نگاه بلند مدت خواهدبود. سازندگان هم به عنوان سرمایه‌گذاران بخش تولید در شرایط کنونی می‌توانند با ساخت و سازهای ۵ طبقه شبیه به آن از سود قابل توجهی در انتهای کار بهره‌مند شوند. می‌توان گفت که   الان بهترین زمان خرید خانه‌ های قدیمی و فرسوده برای سازندگان هم است.

تسلیم در برابر رکود، وضعیت را بدتر می کند

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است که شرایط بازار متاثر از رکود تورمی مطلوب دوطرف عرضه و تقاضا نیست، اما  تسلیم شدن در برابر این رکود منجر به آشفتگی بیشتر وضعیت بازار خواهدشد. از این رو به عنوان  یک  کارشناس و مشاور  با تجربه در حوزه املاک به همکاران پیشنهاد می‌کنم که با تلاش بیشتر در این شرایط می‌توانند زمینه خانه‌دار شدن تعداد بیشتری از خانواده‌ها را فراهم کنند. رسالت اجتماعی دلتا به عنوان اصیل‌ترین و جامع‌ترین هلدینگ فعال در بخش مسکن، علاوه بر  دلالی علمی ، کمک به رونق بازار و تسهیل شرایط  خانه‌دار شدن همه قشر های جامعه است .

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…