آیا خواب رازهای ما را افشا می‌کند؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواب عبارت است از عدم توانایی ارادی در کنترل محیط فیزیکی و یا فقدان سطح هوشیاری.
تعبیر خواب

هنوز هیچ مطالعه‌ای نشان نداده که خواب می‌تواند از ساز و کارهای درونی ما انسان‌ها حکایت داشته باشد. خواب حاوی هیچ نمادی نیست. هیچ فرهنگ لغت، تعبیر خواب یا مفسر خوابی نمی‌تواند به شما بگوید که خواب چه معنا و مفهومی دارد.» در این مطلب از مجله دلتا درباره تعبیر خواب صحبت خواهیم کرد.

انسان‌ها از قدیم‌ به دنبال تعبیر خواب و استخراج معنای آن بوده‌اند. مردمان باستانی بین‌النهرین و مصر، خواب را بعنوان پیام‌هایی از جانب خدایان قلمداد می‌کردند. یونانیان و رومی‌ها از خواب برای پیش‌بینی آینده استفاده می‌کردند.

آیا نمادهای به کار رفته در خواب، واقعیت‌‎های پنهانی را دربارۀ ما ارائه می‌کنند؟

زیگموند فروید اظهار داشت که خواب مثل تحقق آرزو است. از زمان فروید، علوم مربوط به خواب روند رو به جلو داشته است. خواب هیچ چیز رازگونه یا عجیبی ندارد. در واقع، خواب دیدن شبیه به این است که در طول روز فکر کنید. نباید این طور برداشت کنید که خواب بی‌معنی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، ما در هنگام خواب دیدن، همان علایق، خاطره‌ها و نگرانی‌هایی را پردازش می‌کنیم که در طول روز ذهن ما را مشغول فکر کرده‌اند.

آقای برت در گفتگو با «Live Science» بیان کرد: «ما فانتزی‌های آرزومندانه‌‌ای داریم. ما به تهدیدات، بیم‌ها و ترس‌ها می‌اندیشیم.

رابطه خواب و افکار ما

خواب، ادامۀ افکار و نگرانی‌هایی هستند که ما در طول روز با آنها درگیر هستیم. بنابراین، خواب معنا و مفهوم روانشناسی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که خواب روایتی از زندگی ماست.

خواب شباهت بسیار زیادی به افکار ما در طول روز دارد. وقتی خوابیده‌ایم، مغزمان بطور کاملاً متفاوتی عمل می‌کند. به طور کلی مغز انسان در حالت بیوشیمی کاملاً متفاوتی عمل می‌کند. ترکیبات شیمیایی مغز ما در طول خواب دچار تغییر می‌شود. بخش‌هایی از مغز از شدت فعالیت خود تا میزان قابل توجهی کم می‌کنند. بخش‌های دیگری از مغز هم فعالیت خود را افزایش می‌دهند.

برای مثال، قشر بینایی ثانویه در مغز که مسئولیت تصویرسازی را بر عهده دارند، به شدت فعالیت خود را در هنگام خواب افزایش می‌دهد. این بخش از مغز به ایجاد تصاویر شفافی کمک می‌کند که در طول خواب می‌بینیم.

رابطه خواب و افکار ما

خواب حاوی نمادهای معنادار است.

روانشناس و روانکاو کارل اشتوکنبرگ، با ابراز تردید، اعلام کرده که خواب حاوی نمادهای معنادار است. وی خاطرنشان کرد: «دیالوگی میان آن دسته از بخش‌های مغز که به صورت نمادین کار می‌کنند و آن دسته از بخش‌هایی که به صورت منطقی کار می‌کنند، پدید می‌آید.»

هیچ فرمولی برای تعبیر خواب وجود ندارد. برخی محققان می‌گویند که خواب معنی‌دار است و می‌تواند اطلاعاتی راجع به خودمان به همراه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب واقعیت‌هایی که وجود موجودات فرازمینی را اثبات می‌کنند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  3. ستایش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ق٫ظ

    عالییییههه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ب٫ظ

    عال_______________یه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…