آپارتمان محبوب تهرانی ها ، ۵۰ تا ۷۰ مترمربع است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپارتمان محبوب تهرانی ها، 50 تا 70 متر مربع مساحت دارند. آمار رسمی بانک مرکزی این متراژ را تایید می کند.
آپارتمان محبوب

آپارتمان محبوب تهرانی ‎ها ، ۵۰ تا ۷۰ مترمربع است. در پاییز سال ۹۷، آپارتمان‎های کوچک  ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی ، از دیگر متراژهای پرمتقاضی، گوی سبقت را ربوده اند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، متراژی که در زمان کنونی طرفداران زیادی در تهران دارد، و آمار رسمی بانک مرکزی هم آن را تایید می‎کند، آپارتمان‎های محبوب ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی هستند.

گزارش بانک مرکزی نشان می‎دهد که، در نیمه فصل پاییز امسال، آن دسته از  آپارتمان‎هایی بیشترین سهم را در معاملات انجام شده داشته‎اند، که زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع دارند؛ یعنی معادل ۱۴.۴ درصد خرید و فروش شده‎اند.

آپارتمان محبوب تهرانی‎ها در رتبه دوم، ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی ها هستند که با سهم ۱۳.۹ درصد، جزو آپارتمان‎های پر‎طرفدار قرار دارند. همچنین واحدهای مسکونی ۷۰ تا ۸۰ متری نیز با سهم ۱۱.۷ درصدی در رتبه بعدی جای گرفته‎اند. در مجموع، واحدهای مسکونی  که کمتر از ۸۰ مترمربع زیربنا دارند، ۵۳.۳ درصد از کل معاملات قطعی خرید و فروش انجام شده را به خود اختصاص داده و در شمار آپارتمان‎های محبوب تهرانی ها محاسبه شده‎اند.

 آپارتمان محبوب

مشاوران املاک درباره فروش آپارتمان محبوب تهرانی‎ها می‎گویند: این آپارتمان‎ها، بازه قیمتی گسترده‎ای دارند، به این معنی که قیمت پیشنهادی خانه‎های نوسازی که همین متراژ را دارند، نسبت به قیمت میانگین منطقه، بالاتر است. در واقع، خانه‎های کوچک که بین ۵۰ تا ۷۰ متر مربع زیر بنا دارند و نوساز نیستند، بیشتر خرید و فروش می‎شوند.  بنابراین، واحدهای مسکونی که به اصطلاح “به قیمت رسیده” باشند و عمر ساخت آن ها  بین ۵ تا ۱۰ سال است، این روزها مشتری بسیاری دارند.

یادآور می‎شود، بر اساس آمارهای  بانک مرکزی، قیمت خرید و فروش یک مترمربع آپارتمان مسکونی، ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان اعلام شده  که در مقایسه با سال گذشته ۹۱.۵ درصد افزایش داشته است.

 

اگر پیگیر جدیدترین اخبار روز مسکن هستید، از شما دعوت می‎شود تا از صفحه‎های  خبروگزارش  و  اخبار مسکن در مجله دلتا ، جامع ترین مجله ملکی، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…