هزینه‌های درمانی مصدوم در تصادفات غیر عمد

۴
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در تصادفات غیرعمد تکلیف پرداخت هزینه‌های درمانی فرد آسیب‌دیده موضوع مهمی است که در قانون برای ان شرایطی در نظر گرفته شده است.
هزینه‌ درمان در تصادفات غیرعمد

در رابطه با تکلیف پرداخت هزینه‌ درمان در تصادفات غیرعمد نکاتی در قانون آمده که در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی آن می پردازیم.

 

هزینه های تصادفات غیر عمد

مطابق مقررات ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی در رابطه با هزینه‌ درمان در تصادفات غیرعمد که در اثر بی مبالاتی و قصور راننده ایجاد شده باشد، شخصی که آسیب وارد کرده است حسب مورد به مجازات حبس و پرداخت دیه محکوم می‌شود(مجازات حبس در این ماده قابل تبدیل به جزای نقدی نیز خواهد بود).

هزینه تصادفات غیر عمد

هزینه های درمان شخص آسیب دیده از طریق پرداخت دیه قابل جبران خواهد بود و امکان مطالبه هزینه های این‌چنینی فراتر از مبلغ دیه وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است به موجب بند الف ماده ۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، در صورتی‌که وسیله نقلیه راننده مسبب حادثه، دارای بیمه نامه اجباری شخص ثالث باشد پرداخت دیه به عهده بیمه گر (شرکت بیمه) خواهد بود.

در صورتی‌که وسیله نقلیه راننده مسبب حادثه، فاقد بیمه نامه شخص ثالث باشد یا تاریخ بیمه نامه منقضی شده باشد به موجب بند ب ماده ۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، پرداخت دیه برعهده صندوق تأمین خسارات بدنی خواهد بود.

به موجب ماده ۲۵ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، صندوق مکلف است به قائم مقامی از مصدوم، وجوه پرداخت شده را پس از پرداخت از راننده مطالبه نماید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطالبه افت قیمت خودرو پس از تصادف را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  2. رضامحسنی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    به درد کارم خورد ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  4. علی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …