خواص شگفت انگیز جوشانده پوست سیب

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد هنگام خوردن سیب، پوست آن را جدا می‌کنند. غافل از اینکه پوست سیب خواص فراوانی دارد که با دور ریختن آن از این خواص عالی بی‌بهره خواهند ماند.

جوشانده پوست سیب برای مشکلات سلامتی مختلف، مفید و موثر است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. پوست سیب آنقدر مزایا و فواید دارد که از دور ریختن آن پشیمان خواهید شد. برای شناخت خواص شگفت انگیز این جوشانده با دلتامگ همراه باشید.

خواص پوست سیب

خواص پوست سیب

اگر دوست ندارید سیب را با پوست میل کنید می‌توانید با پوست آن جوشانده یا دمنوش تهیه کنید. در ادامه به برخی خواص این جوشانده مفید می‌پردازیم.

منبع ویتامین

این دمنوش یک منبع بسیار عالی از ویتامین C و ویتامین A است که می‌تواند برای سلامت چشم و پوست شما بسیار مفید باشد. ویتامین‌های موجود در پوست سیب می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

منبع مواد معدنی

دمنوش پوست سیب حاوی روی، سدیم، منیزیم و مقدار کافی از آهن است. این مواد معدنی برای ساختار سالم استخوان و دندان بسیار مفید هستند. همچنین اسید فولیک و آهن موجود در آن بخصوص برای خانم ها بسیار مفید است.

فیبر بالا

پوست سیب منبع زیادی از فیبر خوراکی است. این مقدار فیبر، برای سیستم قلبی و عروقی مفید است و سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کند.

آنتی اکسیدان

پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی

مصرف جوشانده پوست سیب به گفته متخصصان ممکن است بر بهبود عملکرد ریه‌ها تاثیر زیادی بگذارد. پوست سیب دارای میزان قابل توجهی از کوئرستین است. کوئرستین در جلوگیری از آسیب بافت مغز و مشکلات تنفسی بسیار مفید است و می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به آلزایمر شود.

مطلب پیشنهادی:  این علائم افسردگی در زنان را جدی بگیرید

کنترل قند خون

پوست سیب به عنوان یک باز دارنده فعالیت آنزیم‌های مسئول قند خون عمل می‌کند و مانع تجزیه نشاسته می‌شود. در نتیجه با اثر بر ترشح قند در خون، سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

خواص پوست سیب

جلوگیری از سنگ صفرا

جوشانده پوست سیب سرشار از فیبرهای غنی شده است و برای جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا یک گزینه ایده آل است.

محافظت از سرطان

آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست سیب برای جلوگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان پروستات و پستان بسیار مفید است. همچنین رشد سلول های سرطانی را کند می‌کند.

کاهش وزن

مواد طبیعی موجود در پوست سیب می‌توانند بدن را از چاقی و اثرات مضر آن محافظت کنند.

طرز تهیه جوشانده و دمنوش پوست سیب

برای تهیه جوشانده و دمنوش پوست سیب؛ به آب، چوب دارچین، پوست لیمو رنده شده و عسل نیاز داریم. ابتدا پوست سیب، دارچین و آب را در یک قوری بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. سپس زیر شعله را کم کنید و بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد. پس از آن پوست لیمو رنده شده را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دیگر بجوشد. در نهایت جوشانده را از شعله برداشته و می‌توانید با مقداری عسل شیرین کرده و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …