چگونه یک مسواک خوب انتخاب کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اغلب پیش می‌آید که علی‌رغم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان، باز هم دندان‌ها دچار پوسیدگی و پلاک می‌شوند. در کنار یادگیری روش صحیح مسواک زدن، انتخاب مسواک مناسب نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
انتخاب مسواک

مسواک ابزاری مهم برای تمیز نگه داشتن دهان و دندان است. بنابراین باید مسواکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. یک مسواک خوب یعنی مسواکی که به خوبی باکتری‌های دهان و دندان را پاک کرده و آسیبی بر جای نگذارد. نکات انتخاب مسواک خوب را در این بخش از مجله دلتا بخوانید.

مسواک خوب باید نرم باشد یا زبر؟

معمولا استفاده از مسواک‌هایی با رشته‌های نرم یا متوسط توصیه می‌شود. از استفاده از مسواک‌های زبر جدا خودداری کنید. زیرا موجب آسیب به لثه می‌شوند و روی مینای دندان خراش ایجاد می‌کنند. علی‌رغم تصور مردم؛ جرم رسوب یافته بر دندان‌ها، با مسواک زبر برطرف نمی‌گردد و نیاز به کمک دندانپزشک و استفاده از وسایلی چون قلم و دستگاه جرم گیری دارد.

مسواک خوب

چگونه مسواک خوب انتخاب کنیم؟

به شکل دهانتان دقت کنید

طبق تجربه‌های گذشته‌تان از مسواک،  باید یک ایده از شکل کلی دهان خود داشته باشید. بعضی‌ها دهانشان باریک یا پهن تر از بقیه است. در این صورت به مسواکی نیاز دارند که برای دهان و دندان‌شان مناسب باشد.

اندازه سر مسواک

باید مسواکی را انتخاب کنید که بتواند به راحتی به پشت دندان های آسیای شما برسد. تطابق شکل دهان و اندازه سر مسواک انتخابی، بر این که مسواک به راحتی بتواند به دندان شما برسد تاثیر خواهد گذاشت.

دسته مسواک

یک مسواک با دسته مناسب انتخاب کنید. برای مثال اگر شما جزو افرادی هستید که گلوی تحریک‌پذیری دارند، احتمالا با انتخاب مسواک کوچک‌تر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. داشتن یک مسواک با یک دسته نرم، نگه‌داری آن را در دست آسان می‌سازد.

به زاویه مسواک نگاه کنید

مسواک‌هایی که کمی زاویه‌دار هستند به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی مناطق خاصی از دهان را هدف قرار دهید.

ویژگی های اضافه ای که می خواهید

آیا هنگام انتخاب مسواک ویژگی خاصی وجود دارد که احساس می‌کنید باید از آن استفاده کنید؟ اگر تنفس بد بو دارید، ممکن است نیاز به یک مسواک با یک پاک کننده زبان داشته باشید.

مسواک الکترونیکی

مسواک الکترونیکی یک موتور دارد که وقتی که مسواک را روی دهان خود حرکت می‌دهید، موهایش را تکان می‌دهد. مزیت اصلی این نوع مسواک این است که می‌تواند به شما تمیزی عمیق تری بدهد. هم چنین اگر شما شرایطی مانند ورم مفاصل دارید، مسواک الکترونیکی کمک زیادی به مفاصل دستتان می‌کند.

مسواک خوب

نکات مهم در انتخاب مسواک مناسب

  1. نکات بهداشتی مسواک: بسته‌بندی مسواک باید کاملا سالم و بدون آسیب‌دیدگی باشد. مسواکی را بدون بسته بندی نخرید.
  2. مسواک‌تان را سه الی چهار ماه یک بار عوض کنید.
  3. دندان‌های عقل: معمولا مسواک به راحتی به این دندان‌ها نمی‌رسد. می‌توانید از مسواک اطفال برای شستن آن‌ها استفاده کنید.
  4. از خرید مسواک بسیار ارزان اجتناب کنید: این مسواک‌ها به اندازه مسواک‌های دیگر کیفیت ندارند و برخی از آن‌ها حتی ممکن است تاییدیه هم نداشته باشند. ارزشش را دارد که کمی پول بیشتر برای یک محصول با کیفیت پرداخت کنید.
  5. مسواک فقط یک جزء از بهداشت دهان است. دقت کنید از نخ دندان و دهان شویه هم استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : مطلب روش صحیح مسواک زدن چگونه است؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…