افزایش سرعت گوشی اندروید با چند ترفند ساده

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشکل بسیاری از گوشی‌های هوشمند، کندشدن تدریجی آنهاست و پرسش رایج بسیاری از کاربران هم این است که چگونه می‌توانیم گوشی خود را سریع‌تر کنیم.
افزایش سرعت گوشی اندرویدی

واضح است که همه‌ کاربران دوست دارند گوشی‌هایشان همیشه پرسرعت و با عملکرد مطلوبی کار کند. آیا می‌توان سرعت یک گوشی را فراتر از قابلیتش تسریع‌ کرد؟ مطمئنا جواب این سؤال، خیر است؛ اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان گوشی را سریع‌تر کرد. در بیشتر موارد کاربران می‌خواهند که گوشی‌هایشان همچون روزهای اول که نو بوده‌ است، سریع باشند. نصب برنامه‌های مختلف و استفاده‌ مداوم از آنها به مرور باعث کندی گوشی‌ها می‌شود. در اینجا سعی می‌کنیم راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی پیشنهاد دهیم. با مجله دلتا ما همراه باشید.

چطور سرعت گوشی‌های اندرویدی خود را بالا ببریم؟

روش های بالابردن سرعت گوشی اندرویدی

 از حس‌گر اثر انگشت استفاده کنید

این روزها، اکثر گوشی‌های اندروید، مجهز به سنسور اثر انگشت هستند. البته استفاده از حسگرهای اثر انگشت به تنهایی نمی‌تواند باعث افزایش کارایی گوشی شما شود. قطعا این کار زمان صرف‌شده برای ورود الگو یا پین را برای بازکردن قفل گوشی کاهش می‌دهد. به‌طور متوسط سنسور اثر انگشت می‌تواند گوشی اندرویدی شما را در عرض نیم ثانیه باز کند. برای پین یا الگو، این زمان بین ۵ تا ۸ ثانیه است.

 گاهی گوشی خود را ریستارت کنید

چنین چیزی درست شبیه کامپیوترهاست که گاهی یک ریستارت می‌تواند موجب کاهش فشار به سخت‌افزار شود. آیا می‌دانستید که بطور مشابه، ریستارت در مورد دستگاه‌های اندروید هم تأثیری مشابه دارد؟ هنگامی‌که گوشی خود را ریستارت می‌کنید، فایل‌های موقت حذف می‌شوند. این‌کار باعث افزایش سرعت اندروید می‌شود.

برخی فایل‌های خود را در برنامه‌های ذخیره‌‌سازی ابری نگه دارید

برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری، اطلاعات ما را برای همه‌ دستگاه‌ها قابل دسترس می‌کنند. همچنین می‌توانند به خالی‌شدن حافظه‌ داخلی گوشی هم کمک کنند. به یاد داشته باشید که حافظه‌ داخلی گوشی، نقش مهمی در نحوه‌ عملکرد گوشی‌ها دارند. با تکنولوژی ابری، شما صددرصد از امنیت اطلاعات خود اطمینان خواهید داشت.

اطلاعات گوشی‌های هوشمند، قبلا جزو ناامن‌ترین‌ها بشمار می‌رفتند. اکنون، برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری می‌توانند علاوه‌ بر امنیت کافی، پشتیبان مطمئنی نیز محسوب شوند. برخی از بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری، عبارتند از: گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس. شما می‌توانید این برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید.

برنامه‌ها را روی حافظه داخلی نصب کنید

در اکثر موارد حافظه‌های داخلی گوشی، از حافظه‌های اس‌دی خارجی؛ بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر هستند. این احتمالا یکی از دلایلی است که گوشی‌های برتر مانند آیفون و پیکسل هیچ ورودی‌ برای حافظه‌ اس‌دی ندارند. امنیت دستگاه، یک دلیل مهم دیگر برای حذف ورودی حافظه‌ خارجی است. برخی حافظه‌های خارجی، از جمله کارت‌های حافظه‌ SanDisk، به همان خوبی حافظه‌ داخلی هستند. آن‌ها می‌توانند اندروید را سریع‌تر و کارآمدتر کنند.  در بیشتر موارد، ذخیره‌کردن اطلاعات در حافظه‌ داخلی، بهترین انتخاب است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کم خوابی چه بر سر سلامتی شما می‌آورد را بخوانید.

 

۳ دیدگاه

  1. محمد رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    عالی بود خیلی کاربردی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ق٫ظ

    ممنون جالب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…