تازه های فناوری برای کاهش مصرف انرژی در خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف بیش از حد انرژی دنیا را با بحران مواجه کرده است. امروزه انسان به این فکر می‌کند که با استفاده از فناوری، میزان مصرف بی‌رویه را کاهش دهد. با استفاده از تکنولوژی و ابزارهایی که در اختیار ما قرار می‌دهد، می توان مصرف انرژی را در خانه کاهش به میزان قابل توجهی داد.
مصرف انرژی

نیازهای پی‌درپی بشر امروزی او را واداشته تا هر روز وسیله‌ای برای بهبود زندگی ابداع کند؛ از طرفی مصرف انرژی دنیا را با بحران‌های جدی مواجه کرده است. برای کاهش مصرف، بشر فناوری و تکنولوژی را به خدمت گرفته تا از هدر رفتن انرژی، تا آنجا که ممکن است، جلوگیری کند.

سه‌راهی‌های هوشمند

کاهش مصرف انرژی برق

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ برق از طریق سه‌راهی‌ها هدر می‌رود. یعنی حتی اگر وسیله‌ای روشن نباشد اما به برق متصل باشد، باز هم برق مصرف می‌شود. به تازگی سه‌راهی‌ هایی وارد بازار شده که مانع اتلاف انرژی می‌شوند. در این سه‌راهی‌ها سنسورهایی تعبیه شده که به حرکت انسان واکنش نشان می‌دهند. اگر به مدت ۳۰ دقیقه در فاصله ۶ متری این وسیله جنبشی صورت نگیرد، به طور خودکار جریان برق در ۴ خروجی آن قطع می‌شود و مصرف انرژی کاهش می‌یابد. برای وسایلی، مثل مودم که باید دائم به برق متصل باشند، ۳ خروجی در نظر گرفته شده است. با استفاده از این وسیله هوشمند می‌توانید به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

چراغ‌های روشنایی خورشیدی

kaheshe masrafe bargh تازه های فناوری برای کاهش مصرف انرژی در خانه

استفاده از تجدیدپذیرها بسیار متداول شده است. تجدیدپذیرها به لحاظ سازگاری با محیط‌زیست و مقرون به صرفه بودن به سرعت جای خود را در زندگی متقاضیان باز کرده‌اند. به تازگی چراغ‌های روشنایی‌ای وارد بازار شده که بر روی آن صفحات خورشیدی نصب شده است. این صفحات انرژی خورشید را تبدیل به برق می‌کند؛ اما تفاوت این چراغ‌ها با مدل‌های مشابه، در هوشمندی آنهاست. در این وسیله، سنسورهای حساس به نور کار گذاشته است و این چراغ‌ها به طور خودکار با تاریک شدن هوا، روشن و با پدیدار شدن اولین پرتوهای خورشید، خاموش می‌شوند. با استفاده از این چراغ‌ها مصرف انرژی برق بسیار کاهش می‌یابد.

شناسای نشت حرارتی

کاهش مصرف انرژی گرمایی

با آمدن فصل سرما، بخشی از درآمد خانواده صرف مصرف انرژی گرمایی می‌شود تا گرمای خانه تامین و تنظیم شود. داشتن یک شناسای الکتریکی این امکان را به شما می‌دهد تا محل هدر رفتن گرما را شناسایی کنید. فقط کافی است این وسیله را کنار پنجره و در بگیرید. این وسیله به تفاوت دما حساس است و محلی راکه گرما از آن خارج می‌شود به شما نشان می‌دهد. با عایق کردن این درزها از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنید و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

اندازه‌گیر آب مصرفی

کاهش مصرف آب

متاسفانه هنگام استحمام آب زیادی هدر می‌رود! با توجه به بحران آب که با آن روبه‌رو هستیم، بهتر است تمام تمهیداتی که مصرف آب را کاهش می‌دهد، به کار بریم. اندازه‌گیر آب که محل نصب آن در حمام است، علاوه بر دمای آب، میزان مصرف آب را نشان می‌دهد. به کمک این وسیله می‌توانید میزان صرفه‌جویی آب را در هنگام استحمام افزایش دهید.

کاهش مصرف منابع انرژی هر چند به میزان اندک، گامی برای بالا بردن سطح کیفی زندگی است.

برای خواندن مطالب بیشتر، از صفحه خبر و گزارش در مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…