خطرناک‌ترین گذرگاه‌های دنیا کجا هستند؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید تا حالا تخته‌های چوبی کهنه و پوسیده‌ای که از طریق چند کابل نگه داشته شده است را دیده باشید که روی رودخانه‌ای خروشان یا بالای پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داده شده و تنها راه عبور است. اگر شما باشید در این شرایط چه کار می‌کنید؟
خطرناک ترین گذرگاه های دنیا

گذرگاه‌هایی در دنیا وجود دارند که عبور از آن‌ها واقعا جرات زیادی می‌خواهد و به عبارتی بازی با مرگ است! در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با چند تا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا آشنا شوید.

گذرگاه ال کامینیتو دل ری در اسپانیا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا

نام این گذرگاه به معنای «گذرگاه کوچک شاه» است چون گاهی محل گذر پادشاه بوده است. ال کامینیتو دل ری به دستور پادشاه ساخته شده است. از آن برای جابجایی کارگران و خدمه و نیروهای پادشاه استفاده می‌شده است. جالب است بدانید این گذرگاه در ارتفاع ۱۰۷ متری رودخانه قرار دارد اما عرض آن کمتر از ۱ متر و حتی در جاهایی کمتر از ۵۰ سانتیمتر است! تا به حال افراد زیادی موقع گذر از ال کامینیتو دل ری کشته شده‌اند. تا سال ۲۰۰۰، به دلیل خطر بسیار، گذر از آن ممنوع بود. در این دوران، بسیاری بدون توجه به هشدارها برای ماجراجویی، همچنان از آن گذر می‌کردند. اینطور بود که این مسیر ایمن و بازسازی و دوباره بازگشایی شد. هر چند هنوز هم اصلا محل قابل اطمینانی برای گذر نیست.
گذرگاه ال کامینیتو دل ری در اسپانیا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا

پلکان مرگ در پرو از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا

این پلکان در واقع از بقایای به جا مانده از اینکاهای ماچو پیچو در پرو است. جدای از خطری که باید برای رسیدن به این پلکان کرد، عبور از این پله‌ها خود ماجراجویی فوق‌العاده خطرناکی است. در یک جمله کسی که از این پلکان عبور می‌کند، به معنای واقعی جان بر کف است! می‌خواهید عمق خطر عبور از این پله‌ها را درک کنید؟ پس فقط فکر کنید که در بالای کوهی در ارتفاع ۲۴۳۸ متری قرار دارید. برای رسیدن به قلعه اینکاها باید از روی این پله‌ها که به پله‌های شناور هم معروف هستند، رد شوید. یک لغزش کوچک کافی است تا هیچ وقت موفق به دیدن قلعه نشوید.
پلکان مرگ در پرو از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا

دروازه بهشت در چین

بر روی کوه تیانمن چین و در ارتفاع ۱۵۲۰ متری از زمین، پلی ساخته شده است که به دروازه بهشت معروف است. تنها مورد وحشتناک این پل، ارتفاع آن نیست، شیشه‌ای بودن پل، از آن ترسناک‌تر است. این پل که از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا است، یکی از جالب‌ترین جاذبه‎های چین برای افراد ماجراجو است. برای اینکه بتوانید به بالاترین بخش پل دسترسی پیدا کنید، باید از ۹۹۹ پله عبور کنید. بعد از عبور از این تعداد پله، وقتی به قسمت شیشه‌ای پل برسید، شاید دیگر توانی برای راه رفتن روی شیشه‌ای به عرض ۱ متر را نداشته باشید اما اگر بتوانید سالم از روی آن رد شوید می‌توانید نمای فوق‌العاده حیرت‌آوری به پارک جنگلی داشته باشید.
دروازه بهشت در چین از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، پارکی که انسان را فلج می‌کند! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…